آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵/ ۵۰۸ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات ارزش افزوده ثبت شده است. البته هفته گذشته همه در جو تعطیلات بودند و کسی پیشنهاد قیمت جدیدی نمی‌داد.ورق گرم صادراتی چین نیز ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار هر تن فوب بود که حدود ۱۰ دلار رشد قیمت داشت. در بازار داخلی نیز ورق گرم آخرین بار حدود ۹ دلار رشد داشته ۵/ ۵۴۸ دلار هر تن درب کارخانه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده ثبت شد.

میلگرد صادراتی چین در روزهای پایانی نزدیک به تعطیلات در ثبات بود و ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار هر تن فوب ثبت شد. فعالیت بازار ناچیز بود و خریدارها محتاطانه در حال بررسی بازار قبل از تعطیلات بودند. در بازار داخلی نیز میلگرد ۵۴۴ تا ۵۴۸ دلار هر تن بودند.

  افزایش موجودی ورق گرم در چین

آخرین موجودی ورق گرم بازار داخلی چین ۴ درصد رشد داشته ۹۹/ ۲ میلیون تن ثبت شد. در واقع در هفته قبل از تعطیلات سال نوی چین میزان موجودی ورق گرم بازار آن نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد پایین تر بود.البته ۵ هفته متوالی است که میزان موجودی ورق گرم در چین صعودی بوده است.

همچنین میزان موجودی ورق گرم فولادسازان چینی ۴/ ۴ درصد کاهش داشته و۸۸۲۵۰۰ تن ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۴ درصد کمتر بود.

  بازار بیلت جنوب شرق آسیا در سکوت

قیمت بیلت وارداتی در جنوب شرق آسیا روزهای اخیر در ثبات بوده است. متوسط قیمت بازار ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر و در ثبات است. البته قیمت نسبت به یک هفته قبل تا ۵ دلار بهبود داشته است. کاهش عرضه سی‌ای اس و رشد قیمت قراضه در ترکیه علل بهبود جزئی بازار بیلت این منطقه بوده است.

از طرفی فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند امسال قیمت بیلت در بازار جنوب شرق آسیا تحت فشار قرار گیرد، چون عرضه داخلی آن رو به افزایش است ولی تقاضا ثبات خواهد داشت.

  بهبود قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه به‌رغم رکود تقاضا

قیمت میلگرد و بیلت در ترکیه به روند صعودی خود در هفته گذشته ادامه داده در حالی که بازار فولاد ترکیه در رکود فصلی است ولی قیمت قراضه رشد داشته است.

آخرین قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه ۵۵۵ تا ۵۶۰ دلار هر تن درب کارخانه بوده در حالی که یک هفته قبل ۵۳۱ تا ۵۳۷ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. البته معامله‌ای در این قیمت‌های جدید شنیده نشده است. از طرفی قیمت بیلت در بازار داخلی ۴۴۰ دلار هر تن درب کارخانه است ولی قیمت درخواستی خریداران ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار است و معامله‌ای نهایی نشده است.