قراضه

در بازار داخلی آمریکا قیمت قراضه خرد شده کمتر از ۲۰ دلار افت داشته ۳۳۲ دلار در هر لانگ تن ثبت شد. در بازار واردات ترکیه قیمت قراضه آخر هفته گذشته کمی بهبود داشت که به دلیل افزایش خرید‌ها بود. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ حدود ۸ دلار بالا رفته ۳۱۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد. انتظار می‌رود با توجه به نیاز ترکیه برای خرید قراضه قیمت‌ها بالاتر برود ولی خریداران نیز ترجیح می‌دهند تا ثبات بیشتر بازار عجله نکنند.قیمت قراضه وارداتی کانتینری در جنوب شرق آسیا در ثبات بود و ۳۲۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد.قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن به دلیل رشد سریع بازار داخلی آن بالا رفته به ۳۲۵ تا ۳۳۴ دلار در هر تن فوب رسید و کره‌ای‌ها همچنان از ژاپن خریدی نداشتند.

بیلت

هفته گذشته با توجه به اینکه عرضه‌کننده‌های بیلت سی‌آی‌اس تخفیف‌های خوبی دادند خرید‌ها بهبود داشت ولی جو بازار همچنان منفی بود که به دلیل وضعیت بازار قراضه و میلگرد ترکیه است. بیلت صادراتی سی‌آی‌اس از ۴۸۵ دلار هفته قبل به ۴۶۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن فوب رسید و معاملاتی در ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن فوب شنیده شد. در مصر قیمت پیشنهادی تا ۵۰۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود ولی قیمت‌های درخواستی از ۴۹۰ دلار بالاتر نبود. در ترکیه هم بازار در سکوت بود و قیمت‌های درخواستی برای بیلت سی‌آی‌اس از ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بالاتر نبود.بیشتر خاور دور خریدار بیلت سی‌آی‌اس بود و معاملاتی حدود ۴۷۵ دلار در هر تن فوب در جنوب شرق آسیا صورت گرفت. بیلت صادراتی چین نیز ۵/ ۱ دلار رشد هفتگی داشته ۵۳۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

مقاطع

در هفته‌ای که گذشت میلگرد صادراتی سی‌آی‌اس ۵۱۷ دلار در هر تن فوب ثبت شد که نسبت به هفته قبل حدود ۵/ ۳ دلار در هر تن رشد داشت. در بازار داخلی اروپا میلگرد هفته گذشته ۵۶۰ یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد که تغییر قیمت نداشت. در بازار آمریکا نیز میلگرد ۶۹۸ دلار در هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.