گروه بنگاه‌ها: مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا از ثبت رکورد روزانه تولید آهن‌اسفنجی در مجتمع فولاد سبا خبر داد.به گزارش روابط‌عمومی فولاد مبارکه، محمود محمدی فشارکی افزود: واحد مگامدول شهیدشهبازی مجتمع فولاد سبا با تولید چهار هزار و ۴۴ تن آهن اسفنجی به رکورد جدیدی دست یافت.وی با اشاره به رکورد قبلی این واحد که در ۲۱ اسفندماه ۹۵ به میزان ۴۰۳۴ تن محقق شده بود، این موفقیت‌ها را حاصل کار تیمی، رفع مشکلات اساسی خط تولید و اقدامات انجام شده در واحد انباشت و برداشت دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف کارکنان همواره شاهد تکرار رکوردهایی از این دست باشیم. براساس این گزارش همچنین ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گام اول در سال ۹۶ را با رکوردشکنی برداشت.

محمدمتقی رضایی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با آغازفصل بهار ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم موفق به ثبت رکوردی جدید در عرصه بهره‌برداری و تولید تختال شد.وی افزود: در پنجمین روز از فروردین سال جاری این ناحیه با تخلیه ۱۱۳ ذوب و به میزان ۲۰۷۷۱ تن فولاد مذاب از کوره‌های قوس الکتریکی و تولید ۲۰۲۰۲ تن تختال از ماشین‌های ریخته‌گری مداوم، موفق به ثبت این رکورد شد. مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با اشاره به اینکه رکورد پیشین تولید روزانه ۱۱۲ ذوب بوده است، تصریح کرد: با توجه به برنامه تولید از لحاظ کیفیت و پهنا در ماشین‌های ریخته‌گری مداوم، ظرفیت تولید در روز مذکور ۱۰۲ ذوب پیش‌بینی شده بود که با به‌کارگیری روش‌هایی نظیر فلای‌تاندیش؛ افزایش سرعت ریخته‌گری و ارسال ذوب مناسب و به‌موقع توام با هماهنگی مطلوب، این موفقیت حاصل شد.

رکوردشکنی در خطوط شست‌وشوی الکترولیتی و بازپخت شماره ۳ ناحیه نورد سرد

در همین رابطه رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی نورد سرد نیز از کسب رکورد سالانه تولید در خطوط شست‌و‌شوی الکترولیتی و بازپخت۳ در ناحیه نورد سرد در سال ۱۳۹۵ خبر داد. اکبر نادری گفت: کارکنان خط شست‌و‌شوی الکترولیتی در سال ۱۳۹۵ توانستند با تولید ۱۵۹ هزار و ۴۵۴ تن، رکورد قبلی سالانه تولید این خط را که مربوط به سال ۱۳۹۴ و به میزان ۱۴۷ هزار و ۷۸۷ تن بود، پشت‌سر گذارند. وی با تاکید بر اینکه ثبت این رکورد در سال۱۳۹۵ به میزان ۸۹/ ۷ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد، افزود: کارکنان خط بازپخت شماره ۳ نیز با تولید ۱۵۷ هزار و ۱۳۲ تن، توانستند رکورد قبلی سالیانه تولید (۱۴۸۷۵۲ تن مربوط به سال ۱۳۹۴) را بهبود بخشند که این موفقیت نیز رشد ۶۳/ ۵ درصدی را نشان می‌دهد. براساس این گزارش، ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه سال نو را با رکوردشکنی شروع کردند.مهران شمس، مدیر ناحیه نورد گرم با اعلام این مطلب گفت: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کارکنان ناحیه نورد گرم، موفق به کسب رکورد تولید روزانه ۲۰ هزار و ۲۵ تن شدند.

کسب رکورد سالانه تولید در خطوط ناحیه نورد سرد

رئیس واحد خطوط نهایی نورد سرد از کسب رکورد سالانه تولید در خطوط اصلاح شماره ۳ و ۴ واحد خطوط نهایی ناحیه نورد سرد در سال ۱۳۹۵ خبر داد. محسن زنگنه‌پور گفت: تولید سالانه خط اصلاح شماره ۳ در سال ۱۳۹۵ با ۶۹/ ۸ درصد رشد به ۱۸۹ هزار و ۴۹۰ تن رسید. این در حالی است که رکورد قبلی سالانه تولید در این ناحیه مربوط به سال ۱۳۹۴ و به میزان ۱۷۴ هزار و ۳۳۲ تن بوده است.

وی ادامه داد: تولید سالانه خط اصلاح شماره ۴ نیز در سال ۹۵ به ۱۳۷ هزار و ۹۵۳ تن رسید که این رکورد نسبت به مدت مشابه سال قبل(تولید ۱۱۰۷۳۹ تن) ۵۷/ ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.رئیس واحد خطوط نهایی نورد سرد در ادامه تصریح کرد: خطوط اصلاح و بازرسی شماره ۳ و۴ واحد خطوط نهایی در ناحیه نورد سرد در راستای اهداف توسعه و در جهت افزایش تولید محصولات سرد نهایی از اواخر سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شد و به مرحله تولید رسید و این در حالی بود که در ابتدای راه‌اندازی، این خطوط، با مشکلات فنی و تجهیزاتی مختلفی روبه‌رو شده بود که اغلب مشکلات با همت کارکنان تولید و تعمیرات واحد، مرتفع شد. وی علت اصلی رسیدن به این موفقیت را انجام به‌موقع و صحیح تعمیرات و در نتیجه افزایش آماده به‌کاری خط و افزایش توان دانشی کارکنان تولید دانست.