بر‌اساس اطلاعیه منتشر شده در بورس کالای ایران از روز شنبه مورخ ۲۱ اسفند سال ۹۵ معاملات پیوسته گواهی سپرده کالایی ذرت دانه‌ای آغاز می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گواهی سپرده ذرت دانه‌ای منتشر‌شده متعلق به انبارهای شهید بهشتی بی‌سی با نماد (ذرت ۹۶۱۱-۵۸)، شهید بهشتی دیلم با نماد (ذرت۹۶۱۱-۵۹) و سیلوی شاداب دانه جنوب با نماد (ذرت۹۶۱۱-۲۷) است. شرایط عرضه، معامله، انبارداری و تحویل نیز به این صورت است که بر اساس آن انباردار مکلف به نگهداری کالای تحویل شده (بر‌اساس استاندارد کیفی اعلام شده از سوی بورس) به مدت یک سال زمان تحویل با اخذ هزینه‌های انبار‌داری به مبلغ ۳ ریال به‌صورت روزانه به ازای هر کیلو‌گرم است. همچنین هزینه انبارداری برای جبران خدمات انبار برای ارزیابی محصول، نمونه‌گیری، توزیع، افت وزنی، بارگیری، تخلیه و... بوده و غیر از هزینه تعیین‌شده هیچ مبلغ دیگری به انبار یا انباردار پرداخت نخواهد شد. از طرفی پرداخت هزینه‌های انبارداری تا پایان روز معامله محصول در بورس کالا بر عهده فروشنده و از روز تقویمی بعد تا زمان فروش یا تحویل بر عهده خریدار است.

البته هزینه انبارداری آن بخش از محصول که خریدار نسبت به تحویل گرفتن آن اقدام می‌کند به‌صورت پرداخت مستقیم خریدار به انبار است و صورت‌حساب هزینه مذکور در زمان ارائه در‌خواست ترخیص صادر و به خریدار تحویل می‌شود. بارگیری محصول خریدار روی کف کامیون، بر عهده انبار بوده و انباردار مجاز به دریافت هزینه بارگیری از خریدار نیست. از طرفی مسوولیت هر گونه افت وزنی و کیفی محصول در طول دوره نگهداری به‌طور کامل بر عهده انباردار است و انباردار ملزم به جبران خسارت احتمالی خریداران خواهد بود.بر اساس این اطلاعیه، خریدار درخواست تحویل کالا را به انباردار ارائه می‌کند و انباردار موظف است در اسرع وقت برنامه حمل محصول را به خریدار اعلام کند و در مجموع هزینه‌های انبارداری روزانه تا زمان حمل از طریق خریدار، قابل دریافت از سوی انباردار خواهد بود. همچنین انباردار موظف به همکاری کامل با نمایندگان بورس، شرکت بازرسی طرف قرارداد با بورس و نمایندگان و اشخاص حقوقی معرفی شده از طرف بورس در زمینه بازرسی از انبار است.

تبصره: انباردار غیر از هزینه انبارداری مشخص شده در این بند، حق دریافت هیچ وجه دیگری از خریدار را ندارد. همچنین انباردار مکلف به تامین پوشش بیمه‌ای مورد نیاز (به تشخیص بورس) با هزینه خود برای کل کالای موجود در انبار در طول دوره نگهداری است.تامین تمامی وسایل مورد نیاز برای کارشناسی و نگهداری کالا به عهده انباردار خواهد بود؛ از طرفی انباردار موظف به تحویل کالا به خریداران در اسرع وقت است. در صورتی که محصول خریداری شده از سوی خریدار در قالب چند محموله در فواصل زمانی متناوب حمل و از انبار خارج شود، هزینه انبارداری محموله به‌صورت جداگانه و در زمان ثبت خروج انبار در سامانه الکترونیکی صدور گواهی سپرده کالایی محاسبه خواهد شد.