شرکت ریوتینتو طی گزارشی عملکرد تولید خود در زنجیره آلومینیوم را منتشر کرد و در آن خبر از رشد تولید در بخش‌های مختلف این صنعت داد.به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن، شرکت ریوتینتو طی گزارشی عملکرد تولید آلومینیوم، بوکسیت و آلومینای خود را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.در سال ۲۰۱۶مجموع تولید سالانه آلومینیوم این شرکت با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تن به ثبت رسید. در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی نیز تولید آلومینیوم شرکت مذکور ۹۲۵ هزار تن بود که شاهد رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.در این گزارش آمده است که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تولید آلومینیوم ریوتینتو در سال ۲۰۱۷به ۵/ ۳ تا ۷/ ۳میلیون هزار تن می‌رسد.

بوکسیت

مجموع تولید بوکسیت ریوتینتو در سال گذشته میلادی با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ثبت شد. تولید بوکسیت طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ نیز با ۸ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ به ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تن رسید.همچنین پیش‌بینی می‌شود ریوتینتو تولید بوکسیت خود را به ۴۸ تا ۵۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ افزایش دهد.

آلومینا

مجموع تولید آلومینا ریوتینتو در سال ۲۰۱۶ با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تن افزایش یافت. آمارها نشان می‌دهد که تولید این ماده معدنی در بازه زمانی سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی شاهد رشدی ۵درصدی بود و میزان تولیدات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ثبت شد.در سال ۲۰۱۷ تولید آلومینا ریوتینتو ۵درصد رشد یافته و پیش‌بینی می‌شود به ۸ میلیون تا ۸میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.شرکت ریوتینتو به‌عنوان یکی از غول‌های معدنی دنیا در سال ۲۰۱۵ میزان درآمد خود را ۳۴.۸ میلیارد دلار اعلام کرد. تعداد افراد شاغل در این شرکت در سراسر دنیا به ۵۵ هزار نفر در می‌رسد.