پیش‌بینی مدیر عامل شرکت ملی فولاد از رشد صادرات تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با ادامه روند فعلی پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید فولاد به ۱۸ میلیون تن و صادرات آن به ۶ میلیون تن برسد.به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، عبدالمجید شریفی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تولید فولاد ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بیشتر بوده است، افزود: از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ صادرات ایران روندی افزایشی داشته و در برنامه چشم‌انداز (حداقل) ۱۵ میلیون تن صادرات فولاد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری رقم صادرات فولاد نسبت به واردات پیشی گرفته است که امیدواریم با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مهار خام‌فروشی و تبدیل سنگ آهن به فولاد ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

شریفی با بیان اینکه بعد از برجام ارتباط بیشتری با کشورهای جهان و شرکت‌های خارجی برقرار شده است، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت تولید فولاد ۸/ ۲۸ میلیون تن، چدن ۷/ ۳میلیون تن، آهن اسفنجی ۲۴ میلیون تن، گندله ۳۲ میلیون تن و کنسانتره ۴۴میلیون تن است. وی به برنامه‌های توسعه هم اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید فولاد تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیون تن می‌رسد و با توجه به اینکه اکنون ظرفیت ۸/ ۲۸ میلیون تنی داریم، باید ظرفیت فولاد ۲۶ میلیون تن دیگر افزایش یابد ضمن اینکه به همین نسبت باید به ظرفیت گندله و کنسانتره افزوده شود. شریفی مکان یابی برای اجرای طرح‌های جدید فولادی را حائز اهمیت خواند و گفت: از این پس طرح‌های توسعه فولاد باید در ۲ نقطه شامل منطقه ویژه معدنی خلیج فارس و منطقه آزاد چابهار اجرایی شود به این دلیل که این مناطق دسترسی به آب دارند.وی اظهار کرد: شرکت‌های داخلی و خارجی در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ایران می‌توانند از طریق مذاکره با ایمیدرو یا شرکت ملی فولاد ایران اقدام کنند.