بورس‌نیوز- شرکت Jiagxi Copper‌، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده فلزات در چین به حساب می‌آید که مشکلات ایجاد شده در تولید این شرکت که پس از توفان اخیر در چین پیش آمده بود، مرتفع شده و دوباره تولیدات این شرکت تقریبا به میزان قبلی خود باز گشته است. در عین حال کوره‌های ذوب فلز این شرکت همچنان با مشکل کمبود مواد اولیه روبه‌رو هستند.

مسوولین این شرکت مشکل اصلی را فراهم آوردن مواد اولیه ذکر کرده‌اند. به دنبال توفان اخیر در چین بسیاری از راه‌های ارتباطی بسته شده و حمل و نقل بسیاری از مواد صنعتی مختل شده است.

توفان اخیر در چین که در دوم فوریه اتفاق افتاد شدیدترین توفان از این نوع در ۵۰ سال گذشته به حساب می‌آید.

به جز معدن یونگ پینگ که تقریبا از مرحله تولید خارج شده بود، سایر معادن تحت تملک این شرکت نیز با کمتر از نیمی‌از ظرفیت تولید اسمی‌خود در حال فعالیت بودند و تولید کوره‌های ذوب این شرکت نیز با کمتر از ۳۰‌درصد ظرفیت عادی خود فعالیت می‌کردند.

قیمت مس نیز در روزهای پس از توفان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ذخایر مس نیز در بازار فلزات لندن در هفته گذشته به کمتر از ۱۶۵ هزار تن رسید که کمترین میزان در سه ماهه اخیر است.

تحلیلگران بازار فلزات معتقدند که مشکلات کوره‌های ذوب شرکت Jiagxi مسلما سوددهی این شرکت را در سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار خواهد داد و این شرکت برای افزایش سوددهی خود باید حل این مشکل را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد. در عین حال، افزایش قیمت مس به تبع افزایش تقاضای این فلز، می‌تواند تا حد زیادی به این شرکت کمک کرده و سود قابل توجهی را از این ناحیه، عاید شرکت شد.