فارس- سرپرست تالار منطقه‌ای بورس کیش گفت: در آینده‌ای نزدیک و با فراهم شدن بستر‌های لازم در بورس کیش، این بورس به پایگاه جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور تبدیل خواهد شد. حسین‌ا... دادی افزود: بدون شک راه‌اندازی بورس نفت در کیش، نقش مهمی‌را در جذب سرمایه‌گذاران خارجی در این جزیره ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی به سهولت می‌توانند در مناطق آزاد تجاری و صنعتی سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: در این مناطق محدویت نقل و انتقال ارز وجود ندارد به طوری‌که سرمایه‌گذاران خارجی به سادگی می‌توانند داد و ستد کنند.

ا...‌‌دادی به رایزنی‌های مسوولان بورس منطقه‌ای کیش با مدیران شرکت‌های کارگزاری برای حضور متخصصان و تحلیل‌گران این شرکت‌ها در این جزیره اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک بسترهای لازم برای حضور فعال سرمایه‌گذاران خارجی در کیش فراهم خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: فضای لازم برای راه‌اندازی بورس بین‌المللی نفت در سال‌های گذشته در مرکز مالی کیش خریداری شده است. امیدواریم این بورس با همت مسوولان ذی‌صلاح هرچه سریعتر فعالیت خود را آغاز کند تا ما شاهد معاملات تمامی‌ فرآورده‌های نفتی در این جزیره باشیم. سرپرست تالار منطقه‌ای بورس کیش با بیان اینکه این جزیره از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی برخوردار است، افزود: راه‌اندازی بورس بین‌المللی نفت، نقش بسزایی را در رونق اقتصاد ملی ایفا خواهد کرد.