اولین روز خردادماه، بیش از ۱۴ هزار تن انواع کالا با ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این روز و در تالار صادراتی،۱۱۰۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت آذربام عایق کار با قیمت ۶۰۰ دلار در هر تن معامله شد. شرکت توسعه کروس انرژی نیز یک‌هزار تن قیر ۶۰۷۰ را با قیمت ۵۴۹ دلار در هر تن به فروش رساند. علاوه بر این، شرکت قیر و عایق جنت آباد نیز معامله ۱۲۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ را روی تابلوی معاملات ثبت کرد. این گزارش حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی،۶۵۰۰ تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تبریز با قیمت ۱۰ هزار و ۴۴۹ ریال مورد دادوستد قرار گرفت. علاوه بر این، ۱۸۰ تن حلال ۴۰۲ و ۲۰۰ تن گوگرد کلوخه شرکت پالایش نفت تبریز به همراه ۱۹۲ تن اکستراکت شرکت نفت بهران مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است،۳۶۰ تن اسلاک واکس،۳۰۲۳ تن انواع قیر،۴۸۰ تن انواع گاز و ۲۲۴ تن انواع مواد پلیمری معامله را در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی تجربه کرد.

براساس این گزارش، تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله ۱۰۰ تن ذرت دزفول با قیمت ۷۸۰۰ ریال بود. لازم به ذکر است در این روز ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی و ۱۰ هزار تن تختال C عرضه شده بود که معامله‌‌ای روی آن صورت نگرفت.