انجمن جهانی فولاد در گزارش ماهانه خود از تولید فولاد جهان، از صعود یک پله‌ای ایران به جایگاه پانزدهم و تولید ۲۶۴/۱ میلیون تنی فولاد ایران خبر داد. به گزارش فارس، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود به بررسی تولیدات فولاد ۶۳ کشور جهان در ماه آوریل ۲۰۱۳ برابر با نخستین ماه ۱۳۹۲ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی ۲۶۴/۱ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به آوریل ۲۰۱۲ با کاهش ۵/۲ درصدی روبه‌رو شده است، همچنین تولید فولاد ایران در آوریل سال گذشته ۲۹۷/۱ میلیون تن برآورد شده است.

به گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در آوریل ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ از رشد ۵/۱۳ درصدی برخوردار بوده است. میزان تولید فولاد ایران آوریل ۲۰۱۱ معادل ۱/۱۱۴ میلیون تن بوده است.

ایران در ۴ ماه نخست سال ۲۰۱۳ معادل ۴/۷۸۹ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به ۴ ماه نخست سال گذشته ۷/۲درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ برابر با ۲/۶ درصد رشد داشته است. ایران به رغم کاهش تولید در این ماه با یک پله صعود نسبت به ماه گذشته جایگاه پانزدهم در سطح جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که چین با تولید ۶۵۰/۶۵ میلیون تن فولاد، بزرگ‌ترین تولیدکننده این کالای اساسی در این ماه شناخته شده است.

بنا به این گزارش، کل تولید فولاد جهان در ماه آوریل ۲۰۱۳ برابر با ۱۳۲/۱۱۶ میلیون تن تخمین زده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲/۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. تولید فولاد جهان در ماه آوریل سال ۲۰۱۲ برابر با ۱۳۰/۵۰۶ میلیون تن بوده است. تولید فولاد در جهان در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۱ از رشد ۷/۳ درصدی برخوردار شده است. در ادامه این گزارش آمده است، ژاپن با تولید ۹/۱۷۰ میلیون تن و آمریکا با تولید ۷/۲۵۸ میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند؛ همچنین هند با تولید ۶/۶۲۰، روسیه ۵/۵۹۱، کره جنوبی ۵/۴۹۷، آلمان ۳/۵۶۴، برزیل ۲/۹۶۵، ترکیه ۲/۸۶۶ و اوکراین ۲/۷۴۸ میلیون تن فولاد در جایگاه‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ۶۳ کشور مورد بررسی در این گزارش، ۹۸ درصد مجموع فولاد تولیدی در جهان در سال ۲۰۱۲ را تولید کرده‌اند.