شرکت‌های بزرگ معدنی طی نیمه نخست سال ۹۵، میزان تولید کنسانتره آهن و سنگ‌آهن خام را به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درصد افزایش دادند.به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور شامل چادرملو، گل‌گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ‌آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه، ۱۵ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۹۰ تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۱۰۵ تن بود.در میان شرکت‌های تولیدکننده، «چادرملو» ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۳۵ تن، «گل گهر» ۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۵۶۰ تن، «سنگ‌آهن مرکزی» یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۱۴ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۴ تن و «سنگان» ۶۹۹ هزار و ۴۱۷ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند.

رشد 10 درصدی تولید سنگ‌آهن خام

همچنین طی مدت یاد شده از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه، ۱۶ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۳۶۶ تن سنگ‌آهن خام تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۱۵ میلیون و ۵ هزار و ۸۳۵ تن)، ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد. از این میزان، تولید شرکت «گل گهر» ۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۵۵۶ تن، «چادرملو» ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۸۳۵ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۶۴۲ تن، «سنگان» یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۳۷۲ تن، «جلال‌آباد» ۵۳۴ هزار و ۵۰۳ تن، «فلات مرکزی» ۳۷۹ هزار و ۶۱۷ تن و «میشدوان» ۲۹۳ هزار و ۸۴۱ تن بود.

سنگ‌آهن دانه‌بندی شده

۷شرکت بزرگ معدنی طی ۶ ماه نخست امسال، ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۶۵ تن سنگ‌آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۴۴۵ تن)، ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. از این میزان، شرکت سنگان «یک میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۴ تن»، مرکزی «۸۷۸ هزار و ۲۵۰ تن»، جلال آباد «۵۳۴ هزار و ۵۰۳ تن»، فلات مرکزی «۳۷۹ هزار و ۶۱۷ تن»، میشدوان «۲۹۳ هزار و ۸۴۱ تن» و چادرملو ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن تولید کرده است.