مدیرعامل فولاد مبارکه ادعای ارزان‌فروشی فولاد را رد کرد

گروه بنگاه‌ها: مدیر عامل فولاد مبارکه با رد ادعای مطرح‌شده مبنی بر ارزان‌فروشی محصولات این شرکت گفت: محصولات فولاد‌مبارکه با قیمت‌های جهانی صادر می‌شود.

«بهرام سبحانی» در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: صنعت فولاد در ۴۰ سال اخیر، بدترین شرایط را تجربه می‌کند و قیمت هرتن به زیر ۳۰۰ دلار رسیده است، اما ما باید محصولات خود را با قیمت‌های جهانی صادر کنیم. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از تولیدات فولاد‌مبارکه بازار داخلی ندارد، ناچاریم این محصولات را صادر کنیم؛ همچنین باید به این نکته توجه داشت که وقتی یک محصول جایی در بازارهای جهانی پیدا می‌کند، باید با چنگ و دندان از آن بازار محافظت کرد.

سبحانی با بیان اینکه در این شرایط برخی مطرح می‌کنند فولاد مبارکه دارایی‌های ملی را به حراج گذاشته، توضیح داد: در پنج سال گذشته قیمت هر کیلو فولاد صادراتی ۱۱هزار و ۷۶۰ ریال (یک هزار و ۱۷۶ تومان) و همان زمان قیمت فروش داخلی ۷ هزار و ۶۹۰ ریال (۷۶۹ تومان) بود؛ چرا آن زمان درخواست عرضه به نرخ صادراتی نبود؟

مدیر‌عامل فولاد مبارکه افزود: قیمت عرضه محصولات به بازار داخلی در چهار سال اخیر ثابت مانده و نرخ‌های بین‌المللی گاهی بیشتر و گاهی کمتر از نرخ بازار داخلی است.