میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ معدنی طی ۴ماه نخست امسال، ۱۶ درصد رشد یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور شامل چادرملو، گل‌گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ‌آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه، ۹ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۶۷۹ تن «کنسانتره سنگ‌آهن» تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۸ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۵۴ تن بود.

در میان شرکت‌های تولیدکننده، «چادرملو» ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۴۲ تن، «گل گهر» ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۰۸ تن، «سنگ‌آهن مرکزی» یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۰۳ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۴۴ تن و «سنگان» ۴۱۰ هزار و ۳۸۲ تن بود.

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۴ ماه نخست امسال، ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۹۴ تن «سنگ‌آهن دانه‌بندی» تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۲میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۴۲ تن)، ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. از این میزان سهم شرکت سنگان «۷۱۷ هزار و ۶۶۳ تن»، مرکزی «۵۳۹ هزار و ۶۷۰ تن»، جلال آباد «۳۳۴ هزار و ۷۹۳ تن»، فلات مرکزی «۲۰۵ هزار و ۳۶۳ تن»، میشدوان «۳۰۴ هزار و ۹۰۵ تن» و چادرملو ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن بوده است. همچنین، طی تیرماه یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۸۳۰ تن کنسانتره سنگ‌آهن و ۲۰۸ هزار و ۴۲۶ تن سنگ‌آهن دانه بندی توسط تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور به واحدهای فرآوری ارسال شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۵ درصد رشد و ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.