گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محل سالن اجتماعات نگین نقش جهان و با حضور صاحبان ۸۳‌درصد سهام برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، پس از ارائه گزارش توسط حسابرس شرکت، از مجموع سود خالص شرکت اصلی به میزان ۷ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال در سال ۹۴، پرداخت ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال سود نقدی (به ازای هر سهم ۵۰ ریال) به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، در این مجمع پس از انتخاب هیات رئیسه، دکتر بهرام سبحانی مدیر عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان، با ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۶،رقم ۶/ ۱ میلیارد تن بوده است که ایران با تولید ۱/ ۱۶ میلیون تن حدودا یک درصد تولید فولاد خام جهان را در اختیار دارد. وی افزود: سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد‌خام درکشور در سال ۱۳۹۴برابر با ۵/ ۵۰ درصد بوده و فولاد خوزستان ۷/ ۲۴ درصد، ذوب‌آهن اصفهان ۸/ ۱۶ درصد و سایرین ۸ درصد تولید داشته‌اند.

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به عملکرد تولید سال ۱۳۹۴ افزود: مقدار تولید محصولات شرکت در سال ۹۴ به میزان ۵,۵۸۸,۰۰۰ تن بوده که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است. بحرانی که گریبان صنعت فولاد را گرفت و خیلی از فولادسازهای به نام جهان را یا به ورطه ورشکستگی رساند یا با ظرفیت‌های بسیار پایین‌تر از ظرفیت اسمی به کار خود ادامه دادند، باعث شد تا فولادمبارکه نیز با کاهش جزئی تولید همراه شود که در این بین توانستیم محصولات پوشش‌دار، محصولات سرد و محصولات گرم را در سبد محصولات خود جای دهیم. سبحانی در ادامه به عملکرد فروش شرکت اشاره کرد و گفت: در بخش محصولات نورد گرم ۳ میلیون و ۶۹۵ هزارتن، محصولات سرد یک میلیون و ۱۰۲ هزارتن و محصولات پوشش دار ۲۵۴ هزارتن تولید داشته‌ایم که در مجموع مقدار فروش محصولات شرکت در سال ۹۴ به میزان ۵,۲۴۴,۰۰۰ تن بوده که نسبت به سال قبل ۱۱درصد کاهش داشته است. وی ارزش فروش ریالی محصولات نورد گرم را بیشتر از ۵۰‌هزار میلیارد ریال دانست و گفت: ارزش فروش ریالی محصولات سرد بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال، محصولات پوشش دار ۶۰۰۰ میلیارد ریال و محصولات نیمه نهایی ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده که در مجموع بالغ بر ۷۸ هزار میلیارد ریال ارزش ریالی داشتیم که نسبت به سال ۹۳ بالغ بر ۲۰ درصد کاهش داشتیم و این کاهش متاثر از افت قیمت‌های بازار جهانی، عدم وجود تعرفه وارداتی کارآمد بود.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با تشریح عملکرد مالی و سرمایه‌گذاری فولادمبارکه خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ تعداد سهام معامله شده ۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون سهم بوده که ارزش سهم معامله شده بالغ بر ۵‌هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و ارزش بازار شرکت به ۱۰۹‌میلیارد ریال بالغ شده است. وی افزود: در زمینه رتبه کیفیت افشای اطلاعات و نقدشوندگی سهام، هر سال نوسان داشته‌ایم که بیشترین مشکل به طرح‌ها، پروژه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه برمی‌گردد و عمدتا پروژه‌هایی که با ایمیدرو شریک شده‌ایم که اطلاعات آنها هنوز قابل ارائه نبوده، در این کاهش نقش داشته است.