مجمع شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه به‌منظور ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه روز دو‌شنبه ۲۱تیرماه ۱۳۹۵ در محل سالن چند منظوره تالار پالیز کرمان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در این مراسم که با حضور مدیران صنعت مس و صاحبان حدود ۷۰ درصد از سهامداران شرکت تشکیل شد، صورت‌های مالی شرکت شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و گردش وجوه نقد و میزان سود سهامداران شرکت از سوی حضار تصویب شد.مهندس ارجمندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در ابتدای سخنان خود از حضور باشکوه سهامداران در مجمع عمومی قدردانی و تشکر کرد. وی ضمن اشاره به تاریخچه شرکت و فعالیت بیش از ربع قرن آن، اظهار امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در نظر داریم سال‌جاری روند رو به رشد بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در گزارش خود، از شرکت‌های تابعه سرمایه‌گذاری مس سرچشمه نام برد و بیان کرد: این شرکت‌ها در طول زمان به فراخور نیاز تاسیس شده‌اند و هم‌اکنون به‌عنوان بازوهای اجرایی هلدینگ به توانمندی فوق‌العاده‌ای درانجام کارهای مختلف از قبیل خدماتی، مهندسی، صنعتی و معدنی، عمرانی، تولیدی، پژوهشی، فرهنگی و مالی رسیده‌اند.

وی سپس درخصوص اصلاح ساختار و درصد سهام برخی از شرکت‌های تابعه براساس سیاست‌های موسسه صندوق بازنشستگی بیاناتی ارائه کرد. مهندس ارجمندی وجود بیش از ۶۲ قرارداد جاری را از افتخارات این شرکت دانست و درخصوص اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: میزان بهره‌وری در شرکت‌های معدنی با توجه به رشد ۳۲ درصدی عملیات اجرایی افزایش داشته و همچنین نظام بودجه‌ریزی در شرکت ایجاد شده است.وی تصریح کرد: همچنین افزایش دارایی‌های شرکت و افزایش سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به میزان ۱۳۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۳ و ساماندهی بدهی‌های بانکی و مالیاتی ۱۷ شرکت در حال تصفیه از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ١٣٩٤ بود.

وی همچنین از راه‌اندازی سیستم نت در شرکت‌های ارفع‌سازان، آریا ناران و نوآوران خبر داد و در مجمع اعلام کرد: نوسازی و خرید ماشین‌آلات در شرکت‌های تابعه و تشکیل کمیته برنامه‌ریزی راهبردی و انجام اقدامات لازم برای تهیه سند راهبردی شرکت نیز از سال گذشته آغاز شده است. مهندس ارجمندی همچنین در گزارش خود از جذب ۲۷ قرارداد جدید در شرکت سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تابعه در سال ۹۳ و ۹۴ خبر داد. در ادامه نیز گزارش مالی شرکت قرائت و اعلام شد که پیش‌بینی سود هر سهم (EPS) در صورت‌های مالی اصلی ۷۸۶ ریال و در تلفیقی ۸۳۲ ریال بوده است.مهندس ارجمندی سپس درخصوص اصلاح ساختار شرکت در حوزه اداره شرکت‌ها و ساختار جدید شرکت که در حال مطالعه است نیز توضیحات کاملی ارائه کرد.

مدیر عامل سرمایه‌گذاری مس‌سرچشمه در ادامه گزارش خود تعهدات استراتژیک شرکت درسال ۱۳۹۵ را اعلام کرد و گفت: تدوین سند استراتژیک شرکت سرمایه‌گذاری، استقرار نظام ارزیابی عملکرد در سازمان و شرکت‌های تابعه، ایجاد یکپارچگی در سیستم‌های مالی، ایجاد نظام جامع آموزش هدفمند در هلدینگ و شرکت‌های تابعه، شناسایی دارایی‌های راکد و فعال کردن آنها، زمینه‌سازی برای ورود برخی از شرکت‌های تابعه به بورس و اتمام فاز ۱ پروژه ساخت ورزشگاه شهدای مس کرمان از جمله اقداماتی است که در راستای تعهدات استراتژیک شرکت صورت خواهد گرفت. همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از همراهی مدیریت ارشد و معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران، صندوق بازنشستگی، اعضای هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری، سهامداران شرکت، مدیران ستادی، مدیران عامل شرکت‌های تابعه، اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه و کلیه همکاران در شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های این شرکت، قدردانی و تشکر و خاطرنشان کرد که امیدواریم با همدلی و همکاری همه پرسنل این شرکت، در جهت رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی درسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گام‌های بلندی برداریم.

وی در پایان نقطه عطف این مجمع را حضور باشکوه سهامداران دانست و اظهار امیدواری کرد سهامداران محترم در سال‌های آینده نیز همراه این شرکت باشند. پس از ارائه گزارش هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به مجمع عمومی عادی سالانه سهام، دکتر سلطانی ریاست مجمع و مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران ازحضار درخواست کرد درخصوص گزارش هیات‌مدیره پرسش‌های خودرا مطرح کنند. همچنین درخصوص تقسیم سود سهام مصوب شد مبلغ ۲۵۰ ریال به‌صورت نقدی به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت و مبلغ ۵۰۰ ریال به مطالبات سهامداران جهت افزایش سرمایه منظور شود. همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس حسابرس قبلی (موسسه حسابرسی احراز ارقام) جهت ادامه فعالیت مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت. علاوه‌‌بر این روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.

افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در مجمع فوق‌العاده

سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بر اساس رأی سهام‌داران در جلسه مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده شرکت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. براساس این گزارش، مهندس‌علی ارجمندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیان اینکه این شرکت در سال گذشته اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت آتیه‌اندیشان مس کرده است و ۲۰ درصد از سهام این شرکت را به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان خریداری کرده است و همچنین سرمایه برخی از شرکت‌های تابعه را به‌منظور افزایش توانمندی‌های این شرکت‌ها افزایش داده است، نیاز به افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال جاری دارد. وی افزود: همچنین شرکت در سال گذشته اقدام به تاسیس یک شرکت ساختمانی باهدف رونق بخشیدن به املاک راکد شرکت کرده است تا ازاین طریق بخشی از سرمایه شرکت را فعال کند و افزایش سرمایه برای شرکت ایجاد کند. ارجمندی با اشاره به خرید ساختمان جدید شرکت در خیابان وزرا گفت: درمجموع با انجام اقدامات فوق‌الذکر که همگی در راستای پویاسازی هر چه بیشتر و بهتر شرکت سرمایه‌گذاری بود به این نتیجه رسیدیم که برای اداره بهتر شرکت و انجام امور سرمایه‌گذاری نیاز به افزایش سرمایه شرکت داریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ادامه گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در جلسات، افزایش یک و نیم برابری سرمایه شرکت مصوب شد تا بتوانیم سرمایه شرکت را به ۲۰۰ میلیارد تومان برسانیم. وی افزود: ولی در عمل و بر اساس نظر سازمان بورس با افزایش ۱۰۶ درصدی سرمایه شرکت موافقت شد تا بتوانیم سرمایه شرکت را به ۱۶۰ میلیارد تومان برسانیم. ارجمندی در پایان سخنانش با اشاره به افزایش قیمت سهام شرکت در بورس طی دو سال اخیر که به حدود ۳۴۰ تومان رسیده است اظهار کرد: امیدوارم سهامداران شرکت با این افزایش سرمایه موافقت کنند. در ادامه نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی شرکت به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شرکت و چگونگی افزایش سرمایه پرداختند.براساس این گزارش، در پایان این جلسه و با رأی سهامداران افزایش ۸۰ میلیارد تومانی سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه مصوب شد تا با این افزایش، سرمایه شرکت به ۱۶۰ میلیارد تومان برسد.جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه یکشنبه ۱۲/ ۰۳/ ۹۵ با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، اعضای هیات‌مدیره کانون بازنشستگان و نماینده سازمان بورس در محل دفتر شرکت سرمایه‌گذاری در تهران برگزار شد.

مجمع شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه برگزار شد