معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران طی هفته گذشته با افزایش حجم روبه رو شد و به ۳۰هزارتن رسید. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته گذشته، بیشترین حجم معاملات متعلق به پلی‌اتیلن‌های سبک فیلم و خطی، پلی‌استایرن‌های معمولی ومقاوم، «ایکس تری» و پی‌وی‌سی‌ها بود. به گفته کارشناسان، قرار داشتن در ماه آخر سال سبب شده تا برخی از محصولات پلیمری که حجم مصرف آنها بالاست، با تقاضای بیشتری روبه رو شوند.

کارشناسان معتقدند؛ با توجه به تعطیلات نوروز در حال حاضر بازار محصولات پلیمری نسبت به هفته‌های قبل با افزایش تقاضا روبه رو شده و تولیدکنندگان میزان تولیدات خود را افزایش داده‌اند، از این رو حجم معاملات نیز با رشد مواجه شده است. به این ترتیب در هفته‌ای که گذشت پتروشیمی بندرامام، تبریز، شازند و امیرکبیر از مجتمع‌هایی بودند که سهم فروش آنها بیش از شرکت‌های دیگربود.

در همین حال مابقی محصولات عرضه شده در رینگ پتروشیمی تقاضایی متعادل داشته و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند، این در حالی است که نفت نیز اندکی دچار ثبات شده است، هر چند در هفته‌های اخیر نوسان رو به پایین قیمت دلار سبب شد تا قیمت پایه اکثر محصولات پلیمری با افت روبه رو شود. در هفته‌ای که گذشت با وجود افت قیمت‌های پایه، پلی‌پروپیلن‌ها همچنان با رکود در بازار مواجه بودند و حجم خریدهای آنها کم بود. با این حال اکثر کارشناسان انتظار دارند، حجم خریدهای محصولات پتروشیمی در هفته‌های آخر سال نسبتا افزایش یابد. در بازار محصولات شیمیایی نیز هفته گذشته تعداد کمی از محصولات با رقابت از سوی معامله‌گران خریداری شدند و اکثر کالاها با قیمت پایه و در حد نیاز مصرف‌کنندگان معامله شد. برخی از فعالان بازار نیز اعلام کرده‌اند، احتمالا تا پایان سال ۹۴، اتفاق خاصی در بازار شیمیایی رخ ندهد و حجم عرضه‌ها و تقاضاها بر همین منوال باقی بماند.