گروه بورس فلزات- فرشته تاجیک: بازار انواع میلگرد و تیرآهن در چهارمین روز هفته جاری با نواسان همراه بود. دیروز به نوعی مانند اولین روز هفته بود، زیرا به خاطر تعطیلی که در اوایل هفته داشتیم بازار غیر رسمی میلگرد و تیرآهن گردش مالی نداشت و تجار و فروشندگان دیروز مانند روز شنبه به جمع‌آوری اطلاعات پرداختند و هفته جدیدی را از نو آغاز کردندو به اصطلاح بازار برای افزایش یا کاهش ناگهانی قیمت کشش نداشت.

البته مهم‌ترین خبر که دیروز در بازار رخ داد این بود که ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرده که تیرآهن ۱۴ خود را از خط تولید خارج کرده است که این خبر در اصفهان این تیرآهن را کیلویی ۸-۷ تومان گران‌‌تر کرده است. البته موج این خبر ظرف یک تا دو روز آینده بازار تهران را نیز فرا‌می‌گیرد. ولی همچنان افت دما و کاهش تقاضا و رکود بازار در کشور از عوامل کاهش قیمت انواع محصولات فولادی در بازار غیر رسمی بوده است.
دیروز در بازار آزاد قیمت تیرآهن‌های 14و16و18 ذوبی در هر شاخه 500تومان نسبت به روز یکشنبه کاهش یافت و به ترتیب 111هزار و 500تومان، 134هزار و500تومان و 178هزار و500تومان در هر شاخه معامله شدند.
بر اساس این گزارش، قیمت انواع سایزهای میلگرد دیروز در بازار آزاد با نوسان مواجه شد. میلگرد ۱۰آجدار نوردی با ۲تومان کاهش در هر کیلو ۶۳۳تومان، میلگرد۱۲آجدار کرمان با ۲تومان کاهش در هر کیلو ۶۴۸تومان، میلگرد ۱۶آجدار میانه با ۳تومان کاهش کیلویی ۶۳۰تومان، میلگرد ۱۸آجدار ذوبی A۲ با ۲تومان کاهش در هر کیلو ۶۲۳تومان معامله شدند.
این گزارش حاکی است، میلگرد 18آجدار ذوبی A3 کیلویی 626تومان، میلگرد 20نیشابوری A3 با 10تومان کاهش در هر کیلو 645تومان و میلگرد 20کوثر A3 با 3تومان کاهش کیلویی 640تومان به فروش رفتند.
این گزارش می‌افزاید: قیمت میلگرد ۵/۶ کلاف ساده روسی، میلگرد۸آجدار الیگودرز، میلگرد ۱۴آجدار میانه، میلگرد ۱۰آجدار البرز A۲ و میلگرد ۲۲نیشابوری A۳ نسبت به روز یکشنبه ثابت بود و تغییری نکرد و به ترتیب ۵۷۲، ۶۳۰، ۶۲۷، ۶۶۰ و ۷۲۵تومان در هر کیلو دادوستد شدند. براساس این گزارش، میلگرد ۱۰ آجدار اردبیلی و میلگرد ۱۰ آجدار نوردی شامل افزایش قیمت شدند و به ترتیب با ۵ و ۲تومان افزایش در هر کیلو ۶۶۵تومان و ۶۳۳تومان معامله شدند.قیمت انواع تیرآهن‌های سایز درشت نسبت به روز یکشنبه افزایش یافت. تیرآهن‌های سایز ۲۲ و ۲۴ با یک‌هزار تومان و ۷هزار تومان افزایش در هر شاخه به ترتیب در سطح ۲۹۰هزار تومان و ۳۸۵هزار تومان ایستادند. تیرآهن سایز ۲۷ با ۳هزار تومان ر شد در هر شاخه ۴۰۰هزار تومان به فروش رفت. ولی تیرآهن سایز ۲۰ با یک‌هزار تومان کاهش در هر شاخه نسبت به روز یکشنبه ۲۴۰هزار تومان معامله شد.