گروه بورس‌فلزات- عرضه انواع آهن‌آلات در بورس فلزات تهران کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، روز چهارشنبه ۳هزار و ۳۰۰تن انواع محصول در بورس فلزات عرضه شد که تنها ۳۰۰تن آن متقاضی داشت.
بنابراین گزارش، روز چهارشنبه تیرآهن 14 از سوی گروه ملی فولاد ایران با حجم یک‌هزار تن عرضه شد، اما متقاضی نداشت.
این فلز در عرضه قبلی گروه ملی در تاریخ ۲۹/۱/۸۶ برای تحویل در تاریخ ۳۱/۴/۸۶، با نرخ ۷هزار و ۶۰۰ریال به فروش رسیده بود.
بنابراین گزارش، میلگرد 10، 8-2 A هم از سوی گروه ملی روز چهارشنبه عرضه شد که آن هم تقاضایی داشت.
این محصول گروه ملی فولاد در عرضه قبلی در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه با نرخ ۶هزار و ۵۰۰ریال به فروش رسیده بود.
همچنین برای میلگرد 20، 18، 16، 14-3 A گروه ملی فولاد هم که با حجم 800 تن عرضه شده بود، تقاضایی مطرح نشد. این محصول در عرضه قبلی که در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه از سوی همین شرکت تولیدکننده صورت گرفته بود، با نرخ 6هزار و 500ریال به فروش رسیده بود.
براساس این گزارش، میلگرد ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-۳ A محصول شرکت فولاد آذربایجان با عرضه ۷۰۰تنی در رینگ مبادلاتی بورس‌فلزات حاضر شد، اما آن هم بدون تقاضا ماند.
این محصول در عرضه قبلی این شرکت در بورس‌فلزات تهران طی تاریخ 29/1/86 با قیمت 6هزار و 866ریال در هر کیلو خریداری شده بود.
میلگرد ۲۵، ۲۲، ۳ A هم از دیگر محصولات فولاد آذربایجان بود که با حجم ۳۰۰ تن عرضه شد، اما بدون متقاضی ماند. نرخ فروش این محصول در عرضه قبلی در تاریخ بیست و نهم فروردین‌ماه ۶هزار و ۸۶۶ریال در هر کیلو بود.
این گزارش حاکی است، برخی از محصولاتی که شرکت‌ها در روز چهارشنبه عرضه کردند، طی هفته قبل هم متقاضی نداشتند.
برخی کارشناسان عدم وجود متقاضی برای آهن‌آلات در بورس فلزات تهران را به دلیل کاهش قیمت‌ها می‌دانند و می‌گویند: تا زمانی که افت قیمت‌ها ادامه داشته باشد متقاضیان تمایلی به خرید ندارند و زمانی رونق مبادلات به بورس فلزات باز می‌گردد که قیمت‌ها تثبیت شوند.
این گزارش می‌افزاید: محصولات ذوب آهن اصفهان تنها محصولات فولادی بودند که در مبادلات روز چهارشنبه متقاضی داشتند.
میلگرد۱۲-A۳ این شرکت با حجم ۱۶۰ تن عرضه شد که برای تمام این حجم متقاضی وجود داشت. نرخ فروش این محصول با افت ده ریالی در هر کیلو نسبت به آخرین عرضه در تاریخ ۲۹/۰۱/۸۶ به کیلویی ۶هزار و ۳۰۰ ریال رسید. بنابر این گزارش محصول ۲۵-A۳ و ۲۰-A۳ ذوب آهن اصفهان هم که در روز چهارشنبه با حجم به ترتیب ۸۰ و ۴۰ تن عرضه شده بود، با افت به ترتیب ده و یک‌هزار و ۷۳۸ ریالی مواجه شدند.
نرخ فروش 25-A3 در روز چهارشنبه 6هزار و 300 ریال و قیمت فروش 20-A3 هم معادل 6هزار و 300 ریال بود.
میلگرد ۱۰-A۲ هم از دیگر محصولات ذوب آهن اصفهان بود که با حجم ۲۰ تن و با قیمت ۶هزار و ۳۰۰ ریال به فروش رسید. نرخ این محصول در عرضه قبلی در تاریخ ۲۶ فروردین ماه معادل ۶هزار و ۸۰۰ ریال بود.
این گزارش می‌افزاید: محصولات آلومینیوم المهدی هم از دیگر محصولاتی هستند که دو هفته اخیر با نبود مشتری روبه‌رو می‌شوند. از جمله محصولات این شرکت که روز چهارشنبه بدون تقاضا ماند، شمش 9902- Pو1000، شمش 9901- Pو1000، شمش 9902- P50، و شمش 98- Pو1000 بود.
دیگرتولیدکننده آلومینیوم، آلومینیوم ایران به میزان ۳۶۰ تن انواع بیلت ۶۰۶۳-۷ و بیلت ۶۰۶۳-۶ عرضه کرد که هر یک به ترتیب با حجم ۱۴۰ و ۴۰ تن مورد مبادله قرار گرفتند.
بیلت 6063-7 محصول ایرالکو بدون تغییر قیمت نسبت به عرضه قبلی در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه با نرخ 32هزار و 715 ریال در هر کیلو به فروش رسید. همچنین بیلت 6063-6 این شرکت هم با رشد 504 ریالی در هر کیلو با قیمت 32هزار و 915 ریال خریداری شد. نرخ این محصول در عرضه قبلی این شرکت که در تاریخ 8 اسفند ماه سال گذشته بود، 32هزار و 411 ریال بود.
بر اساس این گزارش، در گروه مس هم همچنان شاهد رشد قیمت این محصول هستیم، به طوری که نرخ مس مفتول و مس مفتول ۸ میلی‌متری محصول شرکت‌های ملی مس و دنیای مس هر یک با رشد به ترتیب ۶۳۵ و ۶۷۲ ریال با نرخ ۷۵هزار و ۸۸۳ ریال و ۷۶هزار و ۳۳ ریال در هر کیلو به فروش رسیدند.
عرضه قبلی این دو محصول نهم اردیبهشت ماه بود.
این گزارش حاکی است، مس بیلت ۲۵۰ این شرکت که در روز چهارشنبه عرضه شده بود بدون تقاضا ماند. نرخ این محصول در عرضه قبلی معادل ۵۷هزار و ۴۵۰ ریال بود.
اسلب شرکت ملی مس هم در روز چهارشنبه بدون تغییر قیمت نسبت به عرضه قبلی در تاریخ 26 فروردین ماه معادل کیلویی 75هزار و 883 ریال قیمت خورد.