فارس- شایعه رد صلاحیت دسته جمعی حسابداران به دلیل ارتباط با پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی از سوی دبیر کل جامعه حسابداران رسمی تکذیب شد. بعد از انتشار اخبار و گزارش‌های متعددی در مورد تخلف ۳ هزار میلیارد تومانی، شایعات متعددی در مورد افراد و گروه‌های مختلف شنیده شده که یکی از این شایعات رد صلاحیت گروهی از حسابداران رسمی در این ارتباط بود.

این شایعه که برای برخی از دست‌اندرکاران ایمیل شده حکایت از آن دارد که یکی از مراکز در نامه‌ای خطاب به هیات تشخیص صلاحیت جامعه حسابداران رسمی ایران و سازمان حسابرسی، صلاحیت حدود ۱۳۰نفر از حسابداران رسمی مورد تائید قرار نداده و از هیات تشخیص صلاحیت خواسته نسبت به ابطال کارت عضویت این عده اقدام شود. همچنین شایعه شده که اسامی برخی از برجسته‌ترین حسابداران رسمی ایران هم در این فهرست قرار دارد. در این رابطه دبیرکل جامعه حسابداران رسمی گفت: بعد از طرح چنین شایعه و ایمیلی و مشاهده آن، موضوع را از چند نهاد مرتبط پیگیری کردم اما چنین شایعه‌ای و ارتباط حسابداران با پرونده اختلاس به هیچ وجه صحت ندارد.

نظام‌الدین ملک‌آرایی ادامه داد: تایید صلاحیت عمومی حسابداران رسمی بر عهده‌ هیات تشخیص صلاحیت است که در وزارت اقتصاد و دارایی استقرار دارد و نظارت حرفه‌ای بر فعالیت این گروه از حسابداران بر عهده‌ جامعه است که از طریق کمیته‌های فنی- تخصصی به طور مستمر انجام می‌پذیرد، بنابراین چنین شایعاتی هیچ پایه و اساسی ندارد.