این محصولات وارداتی با قیمت حدود  ۱۵ درصد زیر قیمت تمام‌شده تولیدکننده به فروش می‌‌‌رود. وی افزود:  بر اساس اعلام وزارت صمت، تولید ورق گالوانیزه  در کشور اشباع شده و پروانه تولید جدید صادر نشده اما اجازه واردات داده می‌‌‌شود. در حالی  که مازاد تولید در کشور وجود دارد و تولید آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست. از طرف دیگر ارز موردنیاز برای واردات خط تولید و ماشین‌آلات با گذشت بیش از سه ماه به تولیدکننده اختصاص داده نشده است.  ناصحی با اشاره به معضل صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه گفت:  با سیاست تعیین ضوابط دستوری و صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه تولیدکنندگان دچار سردرگمی شده‌اند. بهترین کمک دولت این است که حداقل به مدت 6 ماه بخشنامه‌ها ثابت باشد و تغییر داده نشود.

مشکل تامین مواد اولیه؛ سرنوشت‌ساز برای تولیدکنندگان

مشکل تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان  سرنوشت‌ساز بوده و بعضی اوقات به تعطیلی کارخانه‌های تولیدی نیز منجر می‌‌‌شود.عباسعلی ناصحی، مدیر عامل شرکت فولاد دشتستان با اعلام این مطلب گفت:  تنها تامین‌کننده مواد اولیه فولاد دشتستان، شرکت فولاد مبارکه بوده و این شرکت ضوابط خاصی را برای تامین مواد اولیه کارخانه‌ها در نظر گرفته است. وی افزود:  با توجه به کمبود عرضه، حدود 10 درصد ظرفیت اسمی تولید به کارخانه‌ها سهمیه اختصاص داده می‌‌‌شود. در نتیحه شرکت‌ها مجبورند برای تامین بقیه مواد اولیه به سمت واردات یا خرید از بازار آزاد به قیمت گزاف اقدام کنند. بحث واردات نیز با توجه به مشکلات تامین و تخصیص ارز با مشکلات عدیده مواجه بوده که به صورت مستقیم شرکت‌های فولادی را به چالش کشیده است.

ناصحی در ادامه گفت:   متاسفانه به علت کمبود مواد اولیه هنوز نتوانسته‌ایم به ظرفیت اسمی دست پیدا کنیم. مواد اولیه این مجموعه ورق گرم بوده که در مجتمع اسید‌شویی شده که بعد تبدیل به ورق نورد سرد می‌شود که مواد اولیه خط تولید ورق گالوانیزه محسوب می‌شود.