امید بچاری در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در حاشیه نمایشگاه پتروتک افزود: با تکمیل خطوط زنجیره تولید، در عمل محصولات نهایی پتروشیمی‌‌‌ها و صنایع وابسته با ارزش افزوده بیشتری وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

وی اعلام کرد: با تکمیل زنجیره تولید، صنایع پایین‌دستی شکل می‌گیرد و به تبع آن اشتغال‌زایی در این صنایع و شهرک‌‌‌های صنعتی ایجاد می‌شود.

بچاری اضافه کرد: اکنون این ظرفیت برای تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد؛ شرکت‌های متانولی که به دلیل وجود تحریم‌‌‌ها، موفق به دستیابی به تکنولوژی‌‌‌های مربوط به این حوزه نشده بودند، محصولات خود را به شرکت‌های چینی برای فرآوری مجدد می‌‌‌فروختند با تکمیل زنجیره تولید، می‌توانند به درآمدهای بیشتر و محصولات نهایی‌‌‌تر دست یابند.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان با بیان اینکه این واحد صنعتی از ابتدای راه‌‌‌اندازی با فعال‌‌‌سازی شرکت پلیکا نوین در ساوه، خط تولید کاملی داشت، از انتقال این شرکت تولیدکننده محصولات پلیمری از ساوه به زمینی در کنار پتروشیمی آبادان خبر داد.

وی اذعان کرد: با توجه به آغاز تولید محصول PVC گرید ۷۰، اکنون توان تولید محصولات پلیمری صنعت پزشکی در شرکت پلیکا نوین وجود دارد و با انتقال آن بخش کلین روم و این خط تولید نیز فعال خواهد شد.