وزیر کشور در آیین بهره‌‌‌برداری از این واحد گفت: کارگران و فعالان بخش تولید و صنعت، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند. احمد وحیدی ادامه داد: کارگران و تولیدگران به‌‌‌واقع دلسوزان کشور هستند، چرا که وقت و انرژی خود را برای اصلاح پایه‌های اقتصادی کشور و ایجاد امید و اشتغال برای جوانان به کار گرفته‌اند. وی خاطرنشان کرد: بحث یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه دو برابری کارخانه، پیگیری تعهدات ارزی واحد تولیدی و مباحث مرتبط با صادرات آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور گفت: محصولات مجموعه‌‌‌های تولیدی حساس، مهم و با دانش فنی بالایی است که به امید خدا تولیدات جدیدتر نیز در برنامه کاری این مجموعه قرار گیرد.

مشخصات واحد بهره‌‌‌برداری‌شده در گرمسار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرکت کارا کابل ایوان طرح افتتاح شده در سفر وزیر کشور به استان سمنان با سرمایه‌گذاری بیش از۳‌هزار میلیارد ریال و در زیربنایی به مساحت حدود ۶‌هزار مترمربع در زمینه تولید انواع سیم و کابل در شهرک صنعتی ایوانکی در شهرستان گرمسار فعالیت می‌کند که با راه‌اندازی آن ۴۵ نفر مشغول به کار شدند.

یادگار‌احمدی ادامه داد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۹‌هزار و ۴۰۰ تن انواع سیم و مفتول مسی، انواع کابل انتقال برق مسی بدون روکش، کابل برق صنعتی و ساختمانی مفتولی، کابل انتقال برق‌، کابل برق جوشکاری، انواع کابل ضد‌حریق با عایق پلیمر هالوژن فری، کابل‌های مخابراتی مسی، کابل آنتن تلویزیون رنگی و انواع کابل هم‌محور را دارد.