تولید ریل؛ مظهر شکست تحریم‌‌‌های ظالمانه

به گزارش خبرگزاری فارس کوهی در این مراسم بیان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان شناسنامه صنعت فولاد کشور و همچنین بنیان‌گذار اکتشافات معدنی، تولید فولاد را به روش روز دنیا (کوره بلند) انجام می‌دهد. شیوه تولیدی که حدود ۷۵‌درصد از تولیدکنندگان فولاد دنیا از آن استفاده می‌کنند.

وی ضمن اشاره به دانش و تجربه تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان که ثمره خود را در توسعه و عمران ملی نشان داده است، عنوان کرد: سبد تولیدات متنوع این مجتمع عظیم صنعتی شامل انواع ریل، تیرآهن بال پهن در سایزهای گوناگون، ورق سازه‌‌‌های فولادی و... در کلان‌پروژه‌‌‌های ملی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ادامه از یک آرزوی دیرینه ملی یاد کرد و گفت: تولید ریل ذوب‌آهن به عنوان مظهر شکست تحریم‌‌‌های ظالمانه دشمن، در کارنامه دستاوردهای بومی‌‌‌سازی کشور می‌‌‌درخشد.

کوهی ذوب‌آهن اصفهان را رکن توسعه صنعت ریلی در کشور قلمداد و اظهار کرد: از ابتدای تولید ریل در ذوب‌آهن تاکنون، حدود ۱۵۰‌هزار تن از این محصول استراتژیک تولید و به راه‌آهن جمهوری اسلامی، شرکت زیرساخت، متروی کلان‌شهرها و سایر مشتریان تحویل داده شده است.

وی در ارتباط با نقش کلیدی تیرآهن بال پهن در صنعت ساختمان‌‌‌سازی مطرح کرد: این محصول ارزش‌‌‌افزا که در سایزهای گوناگون و صرفا در ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود، مزایایی از جمله استحکام ساختمان و تسریع در ساخت‌‌‌وساز و به تبع آن کاهش هزینه‌‌‌ها را در پی دارد و این مجتمع عظیم صنعتی نیز آمادگی خود را برای تامین تیرآهن بال پهن طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرده است.

در این آیین، قنبری سرپرست مدیریت عامل شرکت البرز شرقی نیز به ارائه گزارشی از روند فعالیت و اقدامات این شرکت پرداخت و با اشاره به اینکه زغال‌‌‌سنگ موردنیاز صنایع مختلف کشور در این شرکت تولید می‌شود، یادآور شد: این مجموعه تولیدی در کنار نقش‌‌‌آفرینی در بخش اقتصاد، همواره در عرصه‌‌‌های اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه برای جامعه پیرامون شرکت، فعالیت‌‌‌های بسیار خوبی داشته است.