امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: امروز نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت فولاد خوزستان در حوزه معدنی است. برای اینکه در بازارهای رقابتی حضور داشته باشیم، خرید معادن کوچک را در برنامه خود قرار دادیم. صنعت فولاد با شرایط سختی به واسطه چالش‌‌‌های انرژی، مواد اولیه و سنگ آهن روبه روست. در شرکت فولاد خوزستان به دنبال ایجاد فرهنگ جدید و تغییر نگاه در حوزه معدنی هستیم. معدن گوزل‌‌‌دره ظرفیت یک میلیون تُن کنسانتره ایجاد می‌کند. باید توسعه‌‌‌هایی در استان‌های بالا دست در حوزه پهنه‌‌‌های معدنی داشته باشیم.

اصغرزاده مشاور شرکت توسعه فراگیر فولاد خوزستان در امور معدنی گفت: شرکت فولاد خوزستان در بحث معدن سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است و با درایت به حوزه معدن نگاه می‌کند. هشت معدن در کلاس جهانی توانستیم اکتشاف کنیم و به بهره‌برداری برسانیم و پنج معدن دیگر در مرحله اکتشاف قرار دارد.

 عباس‌زاده مدیرعامل شرکت توسعه فراگیر فولاد خوزستان‌‌‌ گفت: کنسانتره و مواد اولیه کلیدی‌ترین مساله در شرکت فولاد خوزستان است و باید هر ساله دو معدن را افتتاح کنیم. انتخاب معدن گوزل‌‌‌دره در استان زنجان به منظور تامین سنگ‌آهن بسیار هوشمندانه بوده و پتانسیل افزایش را دارد.

سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معدن فولاد خوزستان در ادامه این همایش اظهار کرد: کشور ایران یک ‌درصد از جمعیت کل دنیا و ۷‌درصد از منابع طبیعی جهان را در اختیار دارد. اما سهم تولید ناخالص داخلی کشور متاسفانه به زیر ۲‌درصد رسیده است.