روح‌الله صادقی‌فرد تکنسین ارشد اتوماسیون و ابزار دقیق و طراح و مجری این پروژه گفت‌: اهمیت بالای اندازه‌گیری حرارت فولاد مذاب در تولید محصولات نهایی کارخانه سبب شد در خصوص سیستم حرارت‌گیری دستی تحقیق و بررسی لازم به‌عمل آید. وی افزود‌: اندازه‌گیری حرارت از فولاد مذاب در ۱۴ قسمت مختلف فولادسازی(کنورتور، پاتیل، کوره LF و ایستگاه‌های ریخته‌گری) به وسیله نفرات آتشکار به صورت رویارویی مستقیم با فولاد مذاب توسط لانس دستی صورت می‌گیرد که از لحاظ ایمنی با خطرات بسیار زیادی مواجه است.

به گزارش روابط عمومی ذوب‌آهن، حمید رضا‌نژاد تکنسین اتوماسیون و ابزار دقیق و سازنده تجهیزات و برنامه‌نویس این دستگاه نیز اظهار کرد: کاهش هزینه‌های ساخت لانس دستی و مدت زمان اندازه‌گیری از جمله مزایای این دستگاه است که در دراز‌مدت بهره‌وری اقتصادی بالایی برای کارخانه به همراه دارد و نیروی انسانی کمتری در اندازه‌گیری و تعمیرات لانس‌های معیوب مشغول به کار می‌شوند. حمید دهقان تکنولوگ کارگاه کنورتور فولادسازی و طراح سیستم مکانیکی و نصب این تجهیزات نیز بیان کرد‌: نمونه خارجی این دستگاه بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال است که قابلیت کمتری در مقایسه با نمونه بومی‌سازی شده دارد اما دستگاه جدید در داخل شرکت با اراده و توان داخلی و تجهیزات موجود و دانش پرسنل کارخانه ساخته شد. همچنین این دستگاه قابلیت تشخیص سطح فولاد مذاب و سرباره را نیز داراست که از جمله مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

گسترش همکاری‌‌‌‌‌‌های ذوب‌آهن اصفهان و صنایع لاستیکی سهند

به گزارش «ایلنا»، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن در این دیدار ضمن تاکید بر استمرار شرایط مطلوب همکاری‌‌‌های دو شرکت، از اراده این شرکت بر توسعه همکاری‌‌‌ها در راستای هم‌‌‌افزایی و حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی خبر داد.

وی افزود‌: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور علاوه بر بومی‌سازی ۸۵‌درصد تجهیزات موردنیاز خود، همکاری و تعامل با شرکت‌های داخلی را نیز در این راستا مدنظر دارد.

مسعود امیدی مدیرعامل شرکت صنایع لاستیکی سهند در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری دو شرکت بیان کرد: همکاری بین دو شرکت در سه‌ماه اول سال‌جاری شتاب گرفته و امید است با توجه به ضرورت اهتمام به اصول اقتصاد مقاومتی، تقویت تولیدات داخل و هم‌‌‌افزایی درون‌گروهی افزایش یابد.

وی همچنین افزود: در آینده نزدیک با تولید تسمه نقاله استیل کورد بخش مهمی از نیاز صنایع فولادی از جمله ذوب‌آهن اصفهان به محصول مشابه خارجی توسط صنایع لاستیکی سهند مرتفع خواهد شد. به همین دلیل امیدواریم با توسعه همکاری میان دو شرکت مسیر اجرای پروژه بیش از پیش هموار شود.