به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان، علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در آیین آغازین این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در مراسم گفت: شرکت فولاد سنگان بزرگ‌ترین کارخانه صنعتی در شرق کشور است که وظیفه تامین مواد اولیه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه (فولاد مبارکه) را بر عهده دارد که به تنهایی حدود ۵۰‌درصد تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به توسعه شمال شرق کشور و اهمیت این موضوع گفت : یکی از دلایل و اهداف احداث این کارخانه، توسعه شمال شرق کشور بوده است که با احداث این کارخانه هم اکنون شاهد اشتغال‌زایی بیش از ۲۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و۶۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم هستیم و با بهره‌‌‌برداری از طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای در این منطقه طی۳سال آینده شاهد افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی ۲هزار نفری دیگر خواهیم بود.

امرایی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در منطقه گفت: کمربند توسعه متوازنی را در استان خراسان رضوی در نظر گرفته‌‌‌ایم که به شرط وجود پتانسیل در نقاط مختلف، این توسعه پایدار و متوازن با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد سنگان برقرار خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر حوزه‌های مسکن، نیروگاه بادی، کارخانه کنسانتره‌‌‌سازی وگندله‌‌‌سازی و … پروژه‌هایی را در دست احداث و توسعه داریم تا با راه‌‌‌اندازی این قبیل پروژه‌‌‌ها، شاهد توسعه همه‌‌‌جانبه در استان خراسان رضوی باشیم.

مدیرعامل فولاد سنگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی اذعان کرد: مسلما اقدامات صورت گرفته توسط شرکت فولاد سنگان، این نکته را نشان می‌دهد که مسوولیت اجتماعی یک باور نهادینه شده در فولاد سنگان است و به جرات می‌توان گفت یکی از سرآمدان حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی در استان خراسان رضوی و کشور هستیم. وی درباره میزان مصرف آب در کارخانه‌های فولاد سنگان و اهمیت بازچرخانی و صرفه‌جویی آن گفت : فولاد سنگان، در خصوص انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده است و شرکت فولاد مبارکه در راستای حمایت از زیرمجموعه خود و تعهدات اجتماعی بخشی از سهام این پروژه را داراست.

امرایی ادامه داد: میزان مصرف آب در کارخانه‌های فولاد سنگان به دلیل بازگردانی ۸۵ درصدی آب به چرخه تولید از استانداردهای موجود پایین‌‌‌تر است. وی گفت: حتی میزان آب موردنیاز کارخانه با اجرای طرح‌های توسعه‌‌‌ای این شرکت، نصف میزان آبی است که از دریای عمان به منطقه منتقل می‌شود. امرایی با اشاره به استراتژیک بودن این پروژه افزود: این مگاپروژه، به سرعت در حال پیشرفت است و تا ۳ سال آینده آب دریای عمان به سرزمین خراسان خواهد رسید.

مدیرعامل فولاد سنگان در ادامه این رویداد با اشاره به ارزآوری صنعت فولاد در سال گذشته گفت: میزان ارزآوری صنعت فولاد کشور در حوزه صادرات حدود ۵/ ۶میلیارد دلار بود و در مقابل، میزان مصرف آب در زنجیره تولید فولاد کمتر از نیم‌درصد از کل مصرف را تشکیل می‌دهد. در حالی که بخش کشاورزی بیش از ۷۵‌درصد آب کشور را مصرف می‌کند و به نسبت آب مصرفی در مقایسه با صنعت فولاد در میزان ارزآوری در مراتب پایینی قرار دارد.