به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست با دبیران کانون‌های هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: دولت سیزدهم با شعار ایران قوی و دولت مردمی روی کار آمد. بر همین مبنا برنامه‌ریزی‌ها در استان هرمزگان به‌گونه‌ای انجام شده است که الگوی مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی پیشرفت توأم با عدالت اجرایی شود.

وی با اشاره به مردم اساس بودن و توجه به توسعه عدالت محور استان در این الگو افزود: رسالت اصلی انقلاب محور قراردادن مردم در تمام امور است و یکی از اساسی‌ترین راهبردهای ما در این مسیر مردمی‌سازی امکانات دولتی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، سالن‌ها و اماکن ورزشی، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین دولتی و تمرکز خاص روی مسائل آموزشی بوده است.

استاندار هرمزگان درخصوص مردمی‌سازی امکانات بیمارستان مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: در حوزه درمانی و فعال کردن این بخش تاکنون بیش از ۴۷هزار خدمت رایگان پزشکی در قرارگاه مردم انجام شده که حدود ۳۰هزار خدمت آن مربوط به حوزه دهان و دندان بوده است. همچنین در بخش اماکن و سالن‌های ورزشی نیز ۳۴۴ مورد طبق زمان‌بندی به مردم و هیات‌های ورزشی اختصاص یافت. از سوی دیگر بالغ بر ۲۵۰دستگاه تجهیزات سنگین راه‌سازی هم نوسازی شد و بخشی در خدمت راه‌سازی و بازگشایی و لایروبی رودخانه‌های فصلی نقاط پر خطر استان قرار گرفته است.

دوستی با تاکید بر اینکه در این طرح مردمی‌سازی سعی شد امکانات معطل دولتی در اختیار خدمات‌دهی به مردم قرار گیرد، گفت: تجهیز آزمایشگاه‌های مختلف علمی و اجرای طرح کیفیت بخشی آموزشی نیز در کنار راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع مهم‌ترین اقدامات در حوزه آموزشی بوده است.