معاون برنامه‌ریزی، توسعه و نظارت شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین ضمن اعلام این خبر گفت: شرکت سرمایه‌‌گذاری صنایع عمومی تامین، یکی از شرکت‌‌های تابعه شرکت سرمایه‌‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و واحد‌‌ تجاری نهایی گروه، سازمان تامین اجتماعی، درحالی در دو حوزه کشاورزی، دامپروری صنایع غذایی و لوازم خانگی و الکترونیکی فعالیت می‌کند که این مجموعه دارای پنج شرکت در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی و دو شرکت در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی است.

امیرمهدی شریفی با بیان اینکه این شرکت با داشتن ۲۹ هزار راس دام سنگین که ۱۲ هزار راس آن دوشا (شیرده) است، تولید ۲۵۰ هزار تن شیر خام و فرآورده‌های لبنی تاپایان سال جاری را در دستور کار خود قرار داده افزود: از جمله شرکت‌‌های حوزه کشاورزی و دامپروری این مجموعه، شرکت کشت و دامپروری ملارد شیر است که در سال ۷۴ تاسیس شده است.

وی در تشریح فعالیت شرکت کشت و دامداری ملاردشیر گفت: این شرکت درحال حاضر دارای سرمایه ثبتی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است که با اقدامات صورت گرفته، در سال۹۹ موفق شد وارد بازار دوم فرابورس شود که این اقدام را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه دانست.

شریفی این شرکت را با قدمتی بیش از نیم قرن و به وسعت حدود ۲۰۰ هکتار، یکی از بهترین گله‌های اصیل گاو هلشتاین با توان نگهداری ۵۵۲۹ راس دام و زایش سالانه بیش از ۲۰۰۰ راس گوساله نر و ماده و سالن شیردوشی ۸۰ راسی مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا عنوان کرد و یادآور شد: کشت و دامداری ملاردشیر، با متوسط تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر خام و با راندمان تولید بیش از ۴۰ کیلوگرم در روز، یکی از بهترین رتبه‌ها را در کشور از نظر میزان راندمان تولید به خود اختصاص داده است. وی شیر خام، گوشت، تلیسه، کود و محصولات کشاورزی را از تولیدات این شرکت عنوان کرد. معاون برنامه‌ریزی، توسعه و نظارت شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین سود خالص و درآمد عملیاتی شرکت بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰، نسبت به سال مالی ۱۳۹۵ را به ترتیب با رشد ۹/ ۷۶۸۸ و ۳/ ۵۳۷ درصد عنوان کرد و گفت: دراین بازه زمانی تولید شیر و تعداد کل گله نیز به میزان ۲/ ۳۲ و ۶/ ۳۷ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد دام دوشا در این مجموعه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۴۶۴ راس رسیده که این عدد در مقایسه با سال ۱۳۹۵ که ۱۹۰۴ راس بوده، رشد چشمگیری یعنی بیش از ۲۹ درصد را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: درباره سرانه تولید به ازای هر راس دام در سال ۱۴۰۰ رقم ۷۵/ ۳۹ نشان‌دهنده افزایش سرانه تولید در مقایسه با سال ۱۳۹۵ که این رقم ۸۷/ ۳۸ بوده است، معادل ۳/ ۲درصد رشد داشته است. شریفی یکی از برنامه‌های مهم شرکت کشت و دامداری ملاردشیر را افزایش سرمایه این شرکت اعلام کرد و گفت: با استناد به مجمع عمومی فوق‌العاده دی ماه سال گذشته این شرکت و اخذ مجوز سازمان بورس اوراق بهادار، برای افزایش سرعت پیشبرد برنامه‌های توسعه‌‌ای، مقرر شده تا سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی در همین راستا تصریح کرد: به این ترتیب در مهلت تعیین شده برای استفاده از حق تقدم خرید سهام ۴۳۹ میلیارد سهم از سهام جدید توسط سهامداران شرکت پذیره‌نویسی شد و با توجه به انقضای مهلت استفاده از این حق تقدم و برای تحقق افزایش سرمایه شرکت، تعداد ۶۱ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی استفاده نشده سهامداران برای پذیره‌‌نویسی عمومی تا تاریخ سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ در حال عرضه است. به گفته وی با توجه به عملکرد مطلوب شرکت کشت و دامداری ملاردشیر، در دو روز نخست عرضه بیش از ۹۰ درصد حق تقدم‌‌ها به فروش رسانده شد.