به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، جعفری که از صبح چهارشنبه وارد استان ایلام شده، پس از دیدار با فرماندار، نماینده مردم آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره و همچنین رئیس سازمان صمت استان، تصریح کرد: این بسته سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت‌های سرمایه‌گذار و مجموعه ایمیدرو طی دو ماه آینده نهایی خواهد شد. وی که پس از ارائه گزارش وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای استان ایلام با اولویت شهرستان آبدانان، بهترین روش جهت فعال‌سازی مزیت‌های معدنی شهرستان است.  علیزاده نماینده مجلس شورای اسلامی و یداله حاتمی فرماندار آبدانان سخن می‌گفت، ضمن تایید پتانسیل‌های شهرستان گفت: این سازمان رسالت بسترسازی و تسهیل سرمایه‌گذاری دارد و تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت. وی ادامه داد: با نهایی شدن بسته سرمایه‌گذاری، آن را به فراخوان می‌گذاریم به طوری که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

علیزاده نماینده مجلس: جعفری راه‌حل عملیاتی ارائه داد

در این نشست بهزاد علیزاده نماینده مردم آبدانان، دره شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این برای نخستین بار است که مقام مسوولی وارد شهرستان می‌شود و راه‌حل عملیاتی با نقشه راه ارائه می‌دهد.

وی در عین حال یادآور شد: آبدانان با وجود نخبگان برتر کنکور و فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه‌نیافته است. علیزاده افزود: منطقه و استان ایلام، نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه است. از سوی دیگر یداله حاتمی فرماندار آبدانان نیز نبود شرایط رشد صنعت در منطقه را از عوامل بیکاری و مهاجرت از شهرستان اعلام کرد. وی در عین حال خواهان فعال‌سازی پتانسیل معادن غیر‌فلزی شهرستان شد.