تعریف نقش‌های جدید برای یونیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت ایجاد بستری برای بازدید فارغ التحصیلان از معادن کشور برای آشنایی عملی تصریح کرد: موسسه یونیدرو در این زمینه می‌تواند ایفای نقش کند و برای دانشجویان ترم آخر در فصول تابستان، دوره‌‌‌های آموزشی کاربردی در معادن برگزار کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به تکنسین‌هایی در حوزه‌های مختلف معدنی، موسسه مذکور با برنامه‌ریزی‌های لازم می‌تواند در این زمینه گام بردارد. موضوع دیگر، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیریت واحدهای معدنی و صنایع معدنی است که در صورت نیاز می‌توان از استادان خارجی بهره برد.

اجرای ۲۹ طرح پژوهشی توسط یونیدرو

امید اصغری، رئیس موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو نیز در نشست مذکور درباره عملکرد این موسسه از سال تاسیس (۹۶) تاکنون، گفت: یونیدرو طی مدت یاد شده، ۲۹ طرح به ارزش ۶/ ۱۸میلیارد تومان را در حوزه پژوهشی و ۱۶ دوره آموزشی در بخش معدن و صنایع معدنی اجرایی کرده است.

وی افزود: بخشی از این طرح‌ها در زمینه طراحی مدلی برای شناسایی اولویت‌های مرتبط با ارتقای بهره‌وری تولید، هوشمندسازی معادن، اکتشاف منابع عمیق سنگ آهن و زون‌های آب‌های ژرف در محدوده سنگان، تهیه دستنامه (Handbook)  فرآوری مواد معدنی و متالورژی به زبان فارسی و... است. اصغری درباره برگزاری جشنواره اینوماین ۴ گفت: در این جشنواره‌ها تلاش شده تا ایده‌های مرتبط با نوآوری را دریافت کنیم. ایده‌های استارت‌آپ‌های علاقه‌مند را به چرخه اکوسیستم نوآوری هدایت کنیم و آنها را با صنعت عجین کنیم.

وی ادامه داد: در اینوماین ۴ قرار است برای بررسی ایرادات احتمالی، عارضه‌یابی صورت گیرد تا این جشنواره توانمندتر ظاهر شود.