وی یادآور شد: هم اینک ظرفیت تخلیه و بارگیری اسکله این منطقه ۱۲ میلیون تن در بخش معدن و صنایع معدنی و ۱۵ میلیون تن در بخش محصولات نفتی است. به گفته بهمن‌‌نژاد، مساحت فعلی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ۲۱۰۰هکتار است و در طرح توسعه ۲۵۰۰ هکتار به مساحت فعلی افزوده شود.

معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌‌فارس درباره وضعیت فعلی شرکت‌‌های فعال در منطقه اظهار کرد: ۳۶ شرکت در منطقه سرمایه‌‌گذاری کرده‌‌اند، ۲۰ شرکت در حال تولید محصول و ۴۲شرکت نیز در حال ساخت پروژه‌های جدید هستند.

بهمن‌‌نژاد با یادآوری اینکه هم اینک تولیدات در حوزه زنجیره‌های فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی انجام می‌شود، گفت: در افق ۱۴۱۰ قرار است با توسعه زیرساخت‌ها، سالانه ۳۰ میلیون تن محصول فلزی تولید و ۳۰هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد شود.

وی درباره توسعه زیرساخت در بخش آب اظهار کرد: در حال تکمیل طرح انتقال پساب شهر بندرعباس به صنایع مستقر در منطقه خلیج فارس هستیم که از ظرفیت ۶۵هزار مترمکعب آب صنعتی در هر شبانه‌روز برخوردار است. وی ادامه داد: در گام بعدی، این میزان به ۱۴۰هزار مترمکعب (در شبانه‌روز) افزایش خواهد یافت.

معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌‌فارس همچنین به مزیت‌‌های سرمایه‌‌گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه از شمال به پالایشگاه‌های هشتم، ستاره خلیج فارس و هرمز و از جنوب به اسکله‌های تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی، آب‌‌های آزاد و خلیج فارس، از غرب به بندر شهید رجایی و از شرق به نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی توانیر و شهر بندرعباس و خطوط ریلی مرتبط دسترسی دارد که این امر شرایط متمایزی را برای سرمایه‌‌گذاران پدید آورده است.

بهمن‌‌نژاد درباره ارائه تسهیلات به سرمایه‌‌گذاران گفت: تامین زیرساخت‌‌های آب، برق، گاز و مخابرات توسط منطقه، استفاده از معافیت‌‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل کشور به میزان ارزش‌‌افزوده، معافیت از پرداخت مالیات ارزش‌‌افزوده برای شرکت‌‌های فعال در منطقه، امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیپ و صدور مجدد کالا، حمایت برای اخذ وام از طریق منابع داخلی و خارجی، مشاوره در تمام مراحل اجرای پروژه و انجام عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی سرمایه‌گذاران از جمله تسهیلاتی است که به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.