خبری در راه نیست

به گفته توسعه‌‌‌دهندگان همستر، مشکلات فنی ارائه توکن به مخاطبان گسترده ۳۰۰ میلیونی، دلیل اصلی تاخیر است. توسعه‌‌‌دهندگان البته تضمین کرده‌‌‌اند که آنها کماکان در تلاش هستند تا توکن همستر را با موفقیت به بازار وارد کنند.

در حالی که تعداد کاربران قابل تایید نیست، کانال تلگرام همستر کامبت ۵۳ میلیون عضو دارد؛ این عدد آنها را به پرطرفدارترین کانال موجود در تلگرام تبدیل می‌‌‌کند، کانال یوتیوب آنها نزدیک به ۳۵ میلیون دنبال‌‌‌کننده دارد، کاربرانی که اکانت همستر را در ایکس(توییتر سابق) دنبال می‌‌‌کنند نیز به ۱۲ میلیون رسیده است. با این میزان دنبال‌‌‌کننده و بازیکن فعال، این بازی تلگرامی بدون شک سریع‌‌‌ترین پروژه در حال رشد در تاریخ کریپتو است. معرفی توکن همستر و ایردراپ آن در ابتدا برای ژوئیه برنامه‌‌‌ریزی شده بود. همان‌طور که این ماه بدون انجام ایردراپ به پایان رسید، ماه بعدی آن، اوت نیز از نیمه گذشته است و کماکان خبری از لیست شدن همستر نیست. تیم توسعه‌‌‌دهندگان جدول زمانی خود را به‌روز کرده است، اما دیگر تاریخی به آن اختصاص نداده است و صرفا آن را به «آینده» موکول کرده است

 توکن Hamster Kombat که با نام HMSTR نیز شناخته می‌شود، اکنون در معاملات پیش از عرضه بسیاری از صرافی‌‌‌های ارزهای دیجیتال از جمله  OKX، ByBit، Gate.io، Bitget  و KuCoin لیست شده است.

اهداف بلندپروازانه

همستر کامبت، به یک معنا، برای برخی از کارشناسان حوزه کریپتو به مثابه اسب تروا است که مردم را وارد دنیای رمزنگاری می‌کند و آن را برای برخی متفاوت از سایر توکن‌های موجود در بازار می‌کند.

دوروف، مدیرعامل تلگرام سابقا گفته بود که بازی همستر این پتانسیل را دارد که «مزایای بلاک‌چین را به صدها میلیون نفر معرفی کند.» از سوی دیگر توسعه‌دهندگان همستر تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بهترین اسب تروای ممکن را ساخته باشند و اتفاقا آنها نیز به دنبال تشویق مردم به حضور بیشتر در فضای رمزنگاری‌شده هستند. چنانچه بنیان‌گذاران این بازی اعلام کرده بودند که «ما می‌خواهیم میلیاردها مخاطب جدید را وارد دنیای وب۳ کنیم، بنابراین باید به همه نشان می‌دادیم که وب۳ چگونه عمل می‌کند و ساده‌ترین راه برای نشان دادن دنیای وب۳، آشنا شدن با آن از طریق بازی است.» باید در نظر داشته باشیم که هیچ محبوبیت فراگیری تصادفی اتفاق نمی‌افتد. بنیان‌گذاران همستر کماکان هر روز با وسواس اتفاقات دنیای واقعی را دنبال می‌کنند و اتفاقات را در گیم پلی بازی می‌گنجانند. زمانی که دبی میزبان کنفرانس رمزنگاری بود و ناگهان شهر را سیل دربرگرفت، وضعیت اسفناکی به وجود آمد؛ اما برای بازی هم یک فرصتی پیش آمده بود که به واقعیت نزدیک‌تر شود. به همین ترتیب یک کارت در بازی درباره دبی ساخته شد. بعد از آن بود که مردم شروع به دریافت این کارت، گرفتن اسکرین‌شات، پست کردن آن در رسانه‌های اجتماعی کردند.