کوین‌بیس از معیار H-Index رونمایی کرد

حملات سیبل و حملات دراپ

حملات سیبل که با ایجاد چندین هویت جعلی یا نود (Node) انجام می‌شوند، قدرت بسیار زیادی برای دستکاری عملیات شبکه و معیارهایی مانند حجم تراکنش دارند. همچنین، ایردراپ‌‌‌هایی که برای افزایش تعامل کاربران در نظر گرفته شده‌‌‌اند، اغلب افرادی را که به دنبال سود بیشتر با ایجاد حساب‌‌‌های متعدد هستند، جذب می‌‌‌کنند و معیارهای مورد استفاده برای سنجش پذیرش بلاک‌چین را مختل می‌سازند.

معیار H-Index چگونه عمل می‌‌‌کند؟

در پاسخ به این چالش‌‌‌ها، کوین‌‌‌بیس H-Index را معرفی می‌‌‌کند. H-Index یک معیار انقلابی است که برای ارائه ارزیابی دقیق‌‌‌تری از پذیرش شبکه بلاک‌چین طراحی شده است. بر خلاف شمارش ساده آدرس‌‌‌های فعال، H-Index هم تعداد آدرس‌‌‌ها و هم تنوع فرستنده‌هایی را که از آنها استفاده می‌‌‌کنند، در نظر می‌گیرد. این رویکرد تضمین می‌‌‌کند شبکه‌هایی با اکوسیستم متنوع که در آن کاربران با یکدیگر ارتباط دارند، نمرات بالاتری از H-Index دریافت کنند.

چالش‌‌‌ها

کوین‌‌‌بیس تصدیق می‌‌‌کند که H-Index یک دارو نیست. تغییرات در معماری بلاک‌چین و تاثیر کیف‌‌‌پول‌‌‌های بزرگ همچنان می‌تواند داده‌ها را منحرف کند. با این وجود، این نشان‌دهنده یک گام مهم به سمت درک شفاف‌‌‌تر و جامع‌‌‌تر پذیرش بلاک‌چین است. با پاک‌سازی جریان داده، H-Index  قصد دارد چشم‌‌‌انداز واضح‌‌‌تری را برای حوزه پویای نوآوری بلاک‌چین ارائه دهد. کوین‌بیس معتقد است در‌حالی‌که ایرادات این متریک را می‌‌‌پذیرد، شاخص H-Index  می‌تواند «دیدگاه‌های جدیدی در مورد مقایسه پذیرش بلاک‌چین‌‌‌ها با کاهش تاثیرات بزرگ Sybils و اندازه‌‌‌گیری رشد این اکوسیستم‌‌‌ها ایجاد کند.» این صرافی کریپتو خاطرنشان کرد که چالش‌‌‌ها همچنان پابرجا هستند، از جمله تفاوت‌‌‌ها در محیط‌‌‌های اجرای بلاک‌چین که می‌تواند بر قالب‌‌‌های تراکنش و تفسیر داده‌ها تاثیر بگذارد. علاوه بر این، Coinbase  اذعان می‌‌‌کند که تاثیر صرافی یا سایر کیف پول‌‌‌های قرارداد هوشمند «می‌تواند اعداد را نیز تحریف کند».