به نقل از کوین‌تلگراف، دیتون در رشته توییتی نظر خود را در رابطه با پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا به اشتراک گذاشت و مدعی شد هیچ گفت‌وگوی جدی برای توافق میان مدیران ریپل و SEC انجام نشده‌است. به گفته دیتون، کمیسیون بورس به‌دنبال دریافت جریمه ۷۷۰‌میلیون دلاری است، اما روند حقوقی مربوط به دریافت جریمه، پیچیده است و فرآیندهای قانونی مختلفی دارد. وی در این رابطه گفت: من فکر نمی‌کنم گفت‌وگوی جدی بین ریپل، برد گارلینگهاوس، کریس لارسن و SEC انجام‌شده باشد. کمیسیون بورس عصبانی و خجالت‌‌‌‌‌‌‌زده است و ۷۷۰‌میلیون دلار جریمه می‌‌‌‌‌‌‌خواهد.

به گفته دیتون، فاز‌دریافت جریمه شبیه به شروع‌کردن دوباره یک پرونده حقوقی دوباره است و مراحل مختلفی از جمله واریز وجه، درخواست اسناد، ایمیل‌‌‌‌‌‌‌ها، سوابق مالی، قراردادها و تراکنش‌های سرویس ODL ریپل را دارد. این وکیل معتقد است شرکت ریپل احتمالا با حذف تراکنش‌های ODL و کاهش هزینه‌های اضافی، جریمه ۷۷۰‌میلیون دلاری درخواستی کمیسیون بورس را کاهش خواهد داد. در پرونده مربوط به پروژه LBRY نیز کمیسیون بورس ابتدا ۲۳‌میلیون دلار جریمه درخواست کرد، اما پس از هشت ماه این رقم به ۱۳۰هزار دلار کاهش یافت. وی در رابطه با زمان مشخص‌شدن نتیجه پرونده گفت: من انتظار ندارم که حکم نهایی توسط قاضی تورس تا اواخر تابستان صادر شود. به‌معنای واقعی کلمه ممکن است یک سال‌کامل طول بکشد تا درخواست تجدیدنظر در این پرونده ثبت شود.

دیتون معتقد است نتیجه پرونده ریپل و کمیسیون بورس ارتباط تنگاتنگی با پرونده کوین‌بیس دارد. به گفته وی، در صورتی‌که دادگاه با درخواست کوین‌بیس برای رد شکایت کمیسیون بورس موافقت کند، ممکن است SEC موضع خود را در رابطه با کریپتو تغییر دهد و به توافق با ریپل فکر کند. در غیر‌این‌صورت احتمالا SEC به سیاست‌های فعلی خود ادامه خواهد داد. جلسه شفاهی برای بررسی درخواست کوین‌بیس برای ۱۷ژانویه ۲۰۲۴ (۲۷دی) برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی شده‌است و احتمالا طی ۶۰ تا ۱۲۰ روز نتیجه آن اعلام خواهد شد. در این زمان انتظار می‌رود ریپل تلاش کند تا جریمه ۷۷۰‌میلیون دلاری را کاهش دهد.