این تحقیق کارشناسان را قادر می‌سازد تا ریگ‌های ماینینگ خاصی را که مسوول ایجاد هش در شبکه هستند، تشریح و شناسایی کنند؛ درحالی‌که مصرف انرژی و اثربخشی این دستگاه‌ها را نیز ارزیابی می‌کنند. به طرز جالبی، داده‌ها نشان می‌دهد که بیت‌مین (Bitmain) برای مدت طولانی تسلط خود را بر صنعت همچنان حفظ کرده است؛ به‌طوری‌که سه مدل اصلی انت ماینر (Antminer) اکنون اکثر هش‌ریت شبکه را در اختیار دارند. کریم هلمی، محقق Coin Metrics، یک مطالعه روی استخراج بیت‌کوین با عنوان «سیگنال و غیرمنتظره» را فاش کرد که رویکرد جدیدی را برای کاوش در قدرت هش شبکه بیت‌کوین دارد.

این مطالعه با معرفی یک روش ابتکاری، از الگوهای جدید و خاص از سهم بازار هر دستگاه استخراج نوع اسیک (ASIC) پرده‌برداری می‌کند. برای رمزگشایی داده‌ها، هلمی طیف متنوعی از دستگاه‌های استخراج نوع اسیک (ASIC) را که موضوع تحقیق بودند، خریداری یا اجاره کرد. برای جمع‌آوری داده، او یک استخر پروکسی با استفاده از سیستم رله Luxor ایجاد کرد. این رله حجم قابل توجهی از nonces تولیدشده توسط هر دستگاه اسیک را رهگیری و با دقت ثبت کرد.  متعاقبا، داده‌های جمع‌آوری‌شده کدگذاری شده و به فرمت‌های مختلف تبدیل شدند که امکان شناسایی الگوها را با وضوح بیشتری فراهم می‌کند که قبلا هرگز سابقه نداشته است. Nonces در سیستم‌های اثبات کار برای تغییر ورودی یک تابع هش رمزنگاری استفاده می‌شود تا برای ورودی خاصی که شرایط دلخواه خاصی را برآورده می‌کند، هش به‌دست آید.

چند نکته قابل توجه از داده‌ها به‌دست می‌آید، از جمله تسلط پایدار بیت‌مین در بازار سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین. علاوه بر این، قابل توجه است که انت ماینر s۹ که محصول سال۲۰۱۶ بیت‌مین است، تاب‌آوری شگفت‌انگیزی از خود نشان داده است؛ زیرا این ماینرهای قدیمی اخیرا بعد از ۷سال به زیر آستانه تشخیص سقوط کرده‌اند.  در حال حاضر، انت ماینر s۱۹j به‌عنوان غالب‌ترین دستگاه اسیک است و بیش از ۳۴درصد از کل هش‌ریت را تولید می‌کنند.  با در نظر گرفتن مشارکت واحدهای S۱۹ و S۱۹ XP، تقریبا این نوع دستگاه ۴۲درصد از هش‌ریت را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، Coin Metrics  از این آمار برای ارزیابی کارآیی کلی سخت‌افزار مورد استفاده در شبکه استفاده می‌کند. این اطلاعات به ماینرها این امکان را می‌دهد که موقعیت خود را در مقایسه با رقبا به دقت ارزیابی و زمان ایده‌آل را برای ارتقای سخت‌افزار تعیین کنند. هلمی در توییتی اعلام کرد: ترکیب فعلی شبکه به طرز شگفت‌آوری کارآمد است. این گزارش همچنین مصرف انرژی شبکه بیت‌کوین را ارزیابی کرده و آن را با شاخص مصرف برق توسعه‌یافته توسط مرکز مالی جایگزین و Digiconomist دانشگاه کمبریج مقایسه کرده است.  بر اساس مطالعه Coin Metrics، این شبکه در مقایسه با شاخص‌های منتشرشده توسط این دو نهاد، مقدار گیگاوات کمتری از توان مصرف می‌کند.  محققان معتقدند این روش جدیدتر دارای چندین مزیت نسبت به مجموعه تحقیقات موجود است. ما مصرف برق شبکه را تقریبا ۴/ ۱۳گیگاوات یا حدود ۱۶درصد کمتر از تخمین ۹/ ۱۵گیگاواتی کمبریج برای ماه مه ۲۰۲۳ تخمین می‌زنیم.