Semafor  در ۱۸ اکتبر، درست چند هفته قبل از شروع بحران FTX، این ادعای خود را آغاز کرد. این صرافی کریپتو در ۱۱‌نوامبر اعلام ورشکستگی کرد و سم ‌بنکمن‌فرید از سمت مدیرعاملی کنار رفت.

ماسک روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «سمافور متعلق به سم ‌بنکمن‌فرید است. این یک تضاد منافع گسترده در گزارش شما است.» ماسک در پاسخ به سردبیر این نشریه که اصرار داشت از SBF پول گرفته‌است، در توییتی نوشت: «همان‌طور که گفتم، نه من و نه توییتر هیچ سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ای از SBF/ FTX نگرفته‌‌‌‌‌‌‌ایم. مقاله شما دروغ است.»

سردبیر نشریه تحت‌حمایت SBF پیام متنی موردبحث را پنج‌شنبه توییت کرد. در این پیام متنی، بنکمن‌فرید ادعا کرد که بیش از ۱۰۰‌میلیون دلار سهام توییتر(TWTR) دارد که در صورت امکان، مایل است «انتقال دهد.»

ماسک با یک پاسخ استاندارد که به همه سهامداران توییتر داد، پاسخ داد. وی نوشت: «بفرمایید برداشت کنید!» با این حال، این پیامک تایید نمی‌کند که آیا معامله انجام‌شده‌است یا خیر.

خبرنگار سمافور این پیامک را به‌عنوان تاییدیه‌‌‌‌‌‌‌ای دانست که ‌بنکمن‌فرید قطعا ۱۰۰‌میلیون دلار از سهام توییتر را در اختیار دارد و زمانی‌که ماسک این شرکت رسانه اجتماعی را در پایان اکتبر خرید و آن را خصوصی کرد، این کار را انجام داد.

ماسک پاسخ داد و تصریح کرد که همه سهامداران عمومی این شرکت رسانه‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی اجازه دارند سهام خود را به‌عنوان یک شرکت خصوصی در توییتر سرمایه‌گذاری کنند، با این حال رئیس تسلا خاطرنشان کرد که سم ‌بنکمن‌فرید هیچ سرمایه‌گذاری انجام نداده، بنابراین او هیچ سهامی در توییتر ندارد.  در این مقاله همچنین ادعا شده‌است که ماسک به ‌بنکمن‌فرید پیامک ارسال کرده و از او دعوت کرده‌است که سهام ۱۰۰‌میلیون دلاری خود را واگذار کند، با این حال از پیام متنی به‌نظر می‌رسد که این سم ‌بنکمن‌فرید بود که به ماسک پیامک ارسال کرد و مدیرعامل تسلا حتی نمی‌دانست این پیامک از طرف چه کسی است.

بسیاری از افراد در توییتر با ماسک موافق بودند که این پیام متنی ثابت نمی‌کند که سم ‌بنکمن‌فرید؛ در واقع سهامی را در توییتر، خریداری کرده‌است.