ایلان ماسک پس از فروش بخشی از سهام خود در تسلا، حدود ۲۰ میلیارد دلار پول نقد داشت و طبق محاسبات رویترز، باید دو تا سه میلیارد دلار اضافی برای تامین مالی معامله توییتر جمع‌‌آوری می‌‌کرد.  آخرین فروش سهام در حالی انجام می‌‌شود که تحلیلگران انتظار داشتند که ماسک سهام اضافی تسلا را بفروشد، اما ماسک در ماه‌‌های آوریل و اوت که مجموعا ۴/ ۱۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت، گفته بود که فروش دیگری برنامه‌‌ریزی نشده است.  تسلا تقریبا نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است و دارایی خالص ماسک از زمانی که در ماه آوریل برای خرید توییتر پیشنهاد داد، ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.  ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر ۷۵۰۰ نفر از کارمندان آن را اخراج کرد و این کار را آ‌‌ن‌‌قدر خودسرانه و تصادفی انجام داد که اکثر آنها تا زمانی که حساب ایمیل‌‌شان در توییتر بسته نشده بود نمی‌‌دانستند که اخراج شده‌‌اند.  این فروش ۵/ ۱۹ میلیونی سهام تسلا پس از خرید جنجال برانگیز و پیشنهاد خرید ماسک به ارزش ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر بود. کارشناسان پیش‌‌بینی می‌‌کردند که ماسک سهام تسلای خود را برای تامین مالی این خرید سنگین خود بفروشد و پس از آن سهام تسلا با ریزش شدیدی مواجه شود. ماسک هفته گذشته فاش کرد که توییتر با کاهش شدید درآمد مواجه است، زیرا تعداد زیادی از تبلیغ‌‌کنندگان در این پلتفرم با تصاحب توییتر توسط او تبلیغ خود را متوقف کرده‌‌اند.

او اعلام کرده که قصد دارد ماهانه ۸ دلار از کاربران برای حساب‌‌های با تیک آبی دریافت کند و همچنین بسیاری از کارمندان را تعدیل نیرو کرده است. به نظر می‌‌رسد ایلان ماسک تمام تلاش خود را می‌‌کند تا توییتر را از زیان خارج کند و این خرید برای او دردسر‌‌های زیادی داشته است.  البته برخی افراد گمانه‌‌زنی‌‌هایی در رابطه با اهداف سیاسی ایلان ماسک در تصمیم‌‌گیری برای خرید توییتر دارند و عنوان می‌‌کنند که ایلان ماسک به دنبال استفاده سیاسی از توییتر است.

سهام تسلای در حال سقوط برای فروش مناسب نیست. به گفته کارشناسان این قطعا زمان مناسبی برای فروش تسلا نیست، زیرا سهام تسلا تاکنون ۴۶ درصد از ارزش خود را در سال جاری به دلیل فروش پایین و ناامیدکننده از دست داده است.  ریزش قیمت سهام تسلا به دنبال نگرانی سرمایه‌‌گذاران از عدم تمرکز ماسک و عدم توجه کافی به تسلا در نتیجه خرید توییتر اتفاق افتاد. ماسک پس از اعلام مبلغ پیشنهادی خود برای خرید توییتر متوجه اشتباه خود شد و اعلام کرد که تصمیم خود را تغییر داده است، اما با شکایت توسط توییتر برای مجبور کردن او به خرید شرکت توییتر مواجه شد که او را به مخمصه بزرگی انداخته بود.  ایلان ماسک در پاسخ به شخصی که در توییتر از او در مورد اینکه آیا فروش سهام تسلا تمام شده است، سوال کرده بود، علت فروش سهام تسلا را مجبور شدن به خرید توییتر عنوان کرده بود.  به هر حال به گفته بسیاری از کارشناسان تصمیم به خرید توییتر اشتباهی بود که ایلان ماسک را به دردسری بزرگ انداخت و بخشی از ثروت او را کاهش داد و ماسک برای برون‌‌رفت از این شرایط تمام تلاش خود را می‌‌کند تا با مدیریت بهتر توییتر شرایط خود را بهبود بخشد.