براساس متن‌هایی که از شکایت توییتر علیه ایلان ماسک در پرونده انصراف او از خرید این شبکه اجتماعی منتشر شده بود و در نهایت او را مجبور به خرید توییتر کرد، فاش شده که سم بانکمن- فرید مشتاق شراکت در این اقدام خرید بوده است.

پیام‌‌هایی که در توییتر منتشر شد، نشان می‌دهد که بنکمن- فرید مایل بوده است تا ۵ میلیارد دلار از نقدینگی خود را در این معامله صرف کند. این در حالی است که این مکالمات مربوط ماه آوریل و تنها چند ماه قبل از رخ دادن فاجعه در صرافی تحت مدیریت او بوده است.

سم بنکمن-فرید، ۳۰ ساله که سال گذشته اعلام کرده بود شرکت کریپتویی او به اندازه کافی بزرگ است تا گلدمن ساکس را بخرد، شاهد بزرگ‌ترین سقوط یک‌روزه ثروت در بین میلیاردرها بود. با این حال، در ۲۵ آوریل، او از طریق مایکل گرایمز، بانکدار خود، با ماسک تماس گرفت تا در تلاش برای خروج از دوران پرمخاطره خود، به عنوان «سرپرست توییتر»  غول رسانه‌های اجتماعی نقش ایفا کند.  در این پیام‌‌ها که توسط مت بایندر، گزارشگر سایت مشابل در توییتر منتشر شده است، همچنان که گرایمز می‌گوید سم بنکمن-فرید اعلام کرده تا ۵ میلیارد دلار بودجه خواهد داشت و می‌خواهد «ادغام بلاک چین رسانه‌های اجتماعی» را مهندسی کند، ایلان ماسک توضیح می‌دهد که چنین چیزی از نظر فنی و به دلیل پهنای باند مصرف شده به‌وسیله وسعت توییتر، امکان‌پذیر نیست.