کریپتوکوانت در این رابطه اظهار کرد: این انتقال قطعا یک سیگنال صعودی نیست اما ارزیابی اینکه چه تاثیری بر بازار خواهد داشت، سخت است.  آنتوان له‌کالوز (Antoine Le Calvez)، مهندس داده‌های بلاکچینی در پلتفرم کوین‌متریکس نیز به این تراکنش‌‌‌‌‌‌‌ها واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد این کوین‌‌‌‌‌‌‌ها ممکن است به‌نحوی با صرافی کراکن مرتبط بوده باشند. له‌کالوز در ایمیلی در این رابطه گفت: از بیشترین احتمال تا کمترین می‌توان گفت این بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌ها متعلق به آدرس کیف پول سرد صرافی کراکن، یک معامله OTC مربوط به این صرافی یا یک کاربر از این صرافی بوده است. صرافی کراکن هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است.  مدت‌‌‌‌‌‌‌هاست ردیابی بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌هایی که برای مدت‌ها غیرفعال بوده‌‌‌‌‌‌‌اند، به‌کاری محبوب در جامعه رمزارزها تبدیل شده است. در‌ماه مه (اردیبهشت) سال‌۲۰۲۰، بازار با گمانه‌‌‌‌‌‌‌زنی‌‌‌‌‌‌‌هایی مبنی‌بر اینکه ساتوشی ناکاموتو، بنیان‌گذار بیت‌کوین در حال جابه‌جایی بخش کوچکی از ارزهای دیجیتال خود است، متلاطم شد.

کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که کارشناسان آنها را به ساتوشی ناکاموتو نسبت می‌دهند و این کیف پول‌‌‌‌‌‌‌ها، اگرچه هرگز به‌طور قطعی شناسایی نشده‌‌‌‌‌‌‌اند، به دقت توسط تحلیلگران زیر نظر گرفته می‌شوند. تعداد بیت‌کوین نسبت داده‌‌‌‌‌‌‌شده به ساتوشی ناکاموتو به‌قدری زیاد است که اگر روزی منتقل شوند، قیمت بیت‌کوین به‌شدت کاهش خواهد یافت.  این اولین‌باری نیست که در سال‌جاری چنین حجم بزرگی از بیت‌کوین‌‌‌‌‌‌‌هایی که مدت‌ها غیرفعال بوده‌‌‌‌‌‌‌اند، جابه‌جا می‌شوند. کریپتوکوانت در پست خود خاطرنشان کرد بیش از ۱۰‌هزار واحد بیت‌کوین قدیمی در‌ماه مارس (اسفند)، زمانی‌که بیت‌کوین حوالی ۴۷‌هزار و ۷۰۰‌دلار معامله می‌شد جابه‌جا شده‌‌‌‌‌‌‌اند. همچنین ۲۸۰۰بیت‌کوین در‌ ماه مه (اردیبهشت) و بیش از ۱۱۰۰ واحد بیت‌کوین در‌ ماه ژوئیه (تیر) و همزمان با رسیدن بیت‌کوین به ۲۳‌هزار دلار از خواب زمستانی بیدار شده و منتقل شده‌‌‌‌‌‌‌اند.  لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، سرپرست بخش تحقیقات IntoTheBlock در این رابطه اظهار کرد: روند گسترده‌‌‌‌‌‌‌ای میان آدرس‌‌‌‌‌‌‌های حاوی هزار تا ۱۰‌هزار واحد بیت‌کوین در طول‌ماه گذشته جریان داشته و موجودی آنها در مجموع تا ۳۵‌هزار واحد بیت‌کوین افزایش یافته است.

از لحاظ تئوری، نگهداری از کوین‌‌‌‌‌‌‌ها در کیف پول‌های مختلف می‌تواند در زمان نوسانات بالا، به سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران برای مدیریت دارایی‌هایشان کمک کند. علاوه‌بر این، کارشناسان معتقدند تحرکات در چنین کیف پول‌هایی پس از سال‌ها چندان هم غیرعادی نیست.

کیم گرائر (Kim Grauer)، مدیر تحقیقات چینالیسیز در این رابطه اظهار کرد: ما دائما شاهد فعال‌شدن کیف پول‌های قدیمی بیت‌کوین هستیم، همچنین ممکن است بازار بیت‌کوین به‌حدی رسیده باشد که تحولات کلان اقتصادی، مانند افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، گزارش‌های تورم یا گزارش آمار بیکاری و مشاغل در‌ ماه اوت نسبت به تراکنش‌‌‌‌‌‌‌ها در کیف پول‌های قدیمی، تاثیر بیشتری بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.