این اعلامیه به‌دنبال به‌‌‌‌‌‌‌روزرسانی یک پست وبلاگی مربوط به ۴ اوت (۱۳ مرداد) منتشر شد که در آن متا گفته بود کاربران اینستاگرام در ۱۰۰ کشور می‌توانند NFTهای خود در بلاکچین Flow یا کیف‌پول‌های پشتیبانی‌‌‌‌‌‌‌کننده از بلاک‌‌‌‌‌‌‌چین اتریوم یا پالیگان را به اکانت‌‌‌‌‌‌‌های خود در اینستاگرام متصل کنند.

به‌نظر می‌رسد اتصال کیف‌پول‌های دیجیتال به فیس‌بوک یا اینستاگرام فقط از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی این برنامه‌‌‌‌‌‌‌ها امکان‌پذیر باشد و از طریق مرورگرهای شخص ثالث قابل‌انجام نباشد، با این حال افزایش دسترسی NFT به گوشی‌های هوشمند و نصب یکی از برنامه‌‌‌‌‌‌‌های متا می‌تواند منجر به افزایش درآمد یا افزایش پذیرش این برنامه‌‌‌‌‌‌‌ها باشد. همان‌طور که در گزارش پیشین میهن‌بلاکچین خواندیم در‌ ماه مه ‌(اردیبهشت)، شرکت متا اعلام کرد قصد دارد سرویس پرداخت و معاملات رمزارزی خود را راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی کند.  

اگرچه متا در‌ماه فوریه پس از مواجهه با فشار تنظیم‌‌‌‌‌‌‌کننده‌‌‌‌‌‌‌های جهانی اعلام کرد پروژه استیبل‌کوین Diem را رها می‌کند، مارک زاکربرگ‌ مدیرعامل شرکت، گفت «فرصتی عظیم» برای تامین تریلیون‌‌‌‌‌‌‌ها دلار در فضای دارایی‌های دیجیتال وجود دارد. این شرکت در سه‌ماهه دوم سال‌۲۰۲۲ (بهار۱۴۰۱) نسبت به سال‌قبل یک‌درصد کاهش درآمد داشته است.  شرکت متا در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۱ اعلام کرد ۹/ ۲‌میلیارد کاربر این پلتفرم، توانایی اشتراک‌‌‌‌‌‌‌گذاری کلکسیون‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال و NFT خود را خواهند داشت. کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانند توکن‌‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌‌همتا (NFT) و کلکسیون‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال را با اتصال کیف‌پول‌هایشان به حساب‌‌‌‌‌‌‌های خود ارسال کنند و در صفحه خود نمایش دهند.