به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، یکی از رسانه‌‌‌‌‌‌های محلی کره‌جنوبی به‌نام NewsPim فاش کرد که هفت شرکت بزرگ اوراق‌بهادار کره‌جنوبی قصد دارند در‌ ماه‌های اول سال‌آینده میلادی صرافی‌‌‌‌‌‌ ارز دیجیتال راه‌‌‌‌‌‌اندازی کنند. NewsPim اظهار کرد این شرکت‌ها با قانون‌گذاران مالی کره‌جنوبی در حال همکاری هستند و احتمالا تا پایان سال‌۲۰۲۲ مجوز چنین فعالیت‌‌‌‌‌‌هایی را دریافت خواهند کرد. دو مورد از این شرکت‌ها Mirae Asset Securities و Samsung Securities هستند. میرا برای ورود به فضای کریپتو قصد دارد یک شرکت زیرمجموعه شرکت مشاوره دارایی خود را ایجاد و تحت آن صرافی‌‌‌‌‌‌ای راه‌‌‌‌‌‌اندازی کند که خدمات معامله بیت‌کوین و اتر و همچنین‌NFTها را ارائه می‌دهد.

شرکت اوراق‌بهادار سامسونگ هم به‌دنبال ورود به تجارت توکن‌‌‌‌‌‌های اوراق‌بهادار بر بستر بلاکچین است. در سال‌۲۰۲۱، این شرکت سعی کرد یک پلتفرم معاملات توکن راه‌‌‌‌‌‌اندازی کند اما نتوانست تیم لازم از متخصصان را سازماندهی کند.  برنامه‌‌‌‌‌‌های این شرکت‌های کره‌‌‌‌‌‌ای در راستای موضع مثبت رئیس‌‌‌‌‌‌جمهور تازه منتخب این کشور،

یون‌سوک-یول به فضای کریپتو است. رئیس‌جمهور جدید کره‌جنوبی در ابتدای سال‌جاری میلادی قول داد معافیت‌‌‌‌‌‌های مالیات بر عایدی سرمایه در معاملات دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهد و فضای بهتری برای سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران فضای رمزارزها ایجاد کند.