سود ویژه بیمه ایران در سال گذشته 740میلیارد ریال بود
فاطمه بهادری- مدیرعامل بیمه ایران گفت: سود ویژه شرکت بیمه ایران در سال مالی 84، 740میلیارد ریال بوده که به علت زیان در بورس نسبت به سال 83، ده میلیارد ریال کاهش یافته است.

سیدمحمد آسوده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله بیمه ایران اظهار داشت: سهم شرکت بیمه ایران از بازار در سال ۸۴ به میزان ۵۲درصد بوده که نسبت به سال ۸۳ با ۵۳درصد سهم، با کاهش یک‌درصدی مواجه شده است.
وی با تاکید بر اینکه این شرکت در سال گذشته 140میلیارد ریال زیان سرمایه‌گذاری در بورس را داشته است افزود: این زیان به علت تغییر شاخص‌های بورس بوده است.
آسوده تصریح کرد: کل حق بیمه صادره شرکت در سال ۸۴ با ۲۱درصد رشد به ۱۱هزار و ۷۸۸میلیارد و ۲۹۷میلیون ریال رسید که این رقم در سال ۸۳، ۹هزار و ۷۳۴میلیارد و ۲۱۴میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه از کل حق بیمه صادره 11هزار و 429میلیارد و 517میلیون ریال حق بیمه مستقیم و 358میلیارد و 780میلیون ریال آن حق بیمه اتکایی بوده است گفت: در سال 83 ارقام فوق به ترتیب 9هزار و 491میلیارد و 354میلیون ریال و 242میلیارد و 860میلیون ریال بوده است.
مدیرعامل بیمه ایران حق بیمه اتکایی واگذاری را در سال ۸۳ به میزان دو هزار و ۹۲۴میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اعلام کرد که در سال ۸۴ به سه هزار و ۵۰۴میلیارد و ۲۱۷میلیون ریال افزایش یافته است.
به گفته وی حق بیمه نگهداری از شش‌هزار و 809میلیارد و 814میلیون ریال در سال 83 به هشت‌هزار و 284میلیارد و 80میلیون ریال در سال گذشته رسید.
اما بیمه ایران با ۳۸درصد رشد ۷هزار و ۷۲۴میلیارد و ۵۹۷میلیون ریال خسارت در سال ۸۴ پرداخت کرد که این رقم در سال ۸۳ به میزان ۵هزار و ۵۹۶میلیارد و ۵۴۸میلیون ریال بوده است.
آسوده درآمد سرمایه‌گذاری شرکت را در سال 84 به میزان 749میلیارد و 364میلیون ریال ذکر کرد که این رقم در سال قبل از آن 692میلیارد و 85میلیون ریال بود.
مدیرعامل بیمه ایران کل حق بیمه بازار را که همه شرکت‌های بیمه تولید کردند ۲۱هزار و ۵۰۲میلیارد ریال عنوان کرد که در سال ۸۳، ۱۷هزار و ۳۱۰میلیارد ریال بوده است.
وی تعداد بیمه‌نامه‌های شرکت را در سال 84، 9میلیون و 343هزار و 818بیمه‌نامه اعلام کرد که در سال قبل از آن 8میلیون و 415هزار و 602بیمه‌نامه بوده است، همچنین تعداد کل نمایندگی‌های بیمه از 3هزار و 774 نمایندگی در سال 83 به 3هزار و 956نمایندگی در سال 84 رسیده است.
آسوده ضریب خسارت شرکت بیمه ایران را در سال ۸۳، ۷۴درصد اعلام کرد که در سال ۸۴ به ۸۲درصد افزایش یافته است، وی اظهار داشت: زمانی که بازار بیمه رقابتی شود از یک طرف حق‌بیمه‌ها به نسبت کاهش می‌یابد و از طرف دیگر خسارت‌ها بیشتر پرداخت می‌شود، لذا شرکت‌های بیمه تلاش می‌کنند که خسارت را سریع‌تر و بهتر پرداخت کنند.آسوده با بیان اینکه شرکت بیمه ایران، راهبری کنسرسیوم نفت و انرژی و بیمه‌های بزرگ را در اختیار دارد، تصریح کرد: در سال گذشته پالایشگاه‌های گاز، مجتمع‌های پتروشیمی و در سال‌جاری پالایشگاه‌های نفت در‌قالب کنسرسیومی به راهبری بیمه ایران تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: بازسازی‌ هتل عباسی از دیگر فعالیت‌های شرکت بیمه ایران در سال 84 بوده است.وی عمده‌ترین برنامه آینده این شرکت را بیمه‌گری الکترونیکی اعلام کرد.
مدیرعامل بیمه ایران در خصوص درخواست نیرو‌ی انتظامی و بیمه مرکزی برای نصب برچسب‌های مخصوص خودرو‌های بیمه شده، گفت: از مهر‌ماه سال‌جاری برچسب‌های مخصوصی برای خودرو‌های بیمه شده، توزیع می‌شود تا کنترل پلیس افزایش یابد. تا شروع سال آینده همه خودرو‌ها برچسب خواهند داشت.وی تغییر قوانین بیمه را در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ لازم ذکر دانست و اعلام کرد: ضرورت تغییر آن بدان جهت است که بیمه ایران در یک طرف و بخش خصوصی در طرف دیگر با هم رقابت کنند.آسوده کمک صنعت بیمه به ناجا را با هدف خرید خدمت عنوان کرد و افزود: صحبت بر سر این است که به علت تلفات جاده‌ای زیاد، با همکاری شرکت‌های بیمه منوط به کاهش خسارت‌ها، مبالغی پرداخت شود که مجوزهای اولیه را هیات‌وزیران ابلاغ کرده است، لذا در قبال قرارداد‌های منعقده با ناجا، شرکت بیمه خدمات دریافت می‌کند.