گروه بازارپول- با راه‌اندازی سیستم موبایل بانکینگ بانک صادرات از دهه فجر امسال، خدمات الکترونیکی این بانک در همه‌جا و در کمترین زمان به مشتریان ارائه می‌شود که تحول بزرگی در خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات، دکتر حمید برهانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن بیان مطلب فوق، گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های این بانک را نیز ارائه کرد. وی گفت: بانک صادرات ایران در راستای نهادینه‌سازی بانکداری اسلامی به عنوان راهبرد اساسی خود تلاش حداکثری خود را به کار گرفته است و با احساس نیاز در همین راستا در سال گذشته با همکاری دانشگاه تهران و وزارت اقتصاد در قالب سمیناری علمی تخصصی به بررسی تحول در قوانین و مقررات موجود پرداخت که از مهم‌ترین دستاورد‌های آن اهمیت و لزوم تفکیک عقود مبادله‌ای و مشارکتی در سیستم بانکی بود. دکتر برهانی تاکید کرد: علاوه بر این گروه پژوهش و نوآوری بانک صادرات ایران متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف با بررسی تطبیقی سیستم‌های بانکی در کشورهای اسلامی دیگر؛ نظیر مالزی در پی تدوین راهکارهای پیشنهادی و البته اجرایی در ارتباط با بهترین سیستم بانکداری مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلام هستند.

مدیرعامل بانک صادرات در ادامه با اشاره به دستاورد‌های بانک صادرات خصوصا در دو سال اخیر اذعان داشت:‌ شعار اصلی بانک صادرات از ابتدا «مشتری‌مداری» بود و همواره سیاست‌های کلان و خرد بانک براساس این محور ترسیم و عملیاتی شده و می‌شوند؛ بنابراین همواره تلاش کرده‌ایم همه امکانات و توان خود را برای فراهم نمودن موجبات رضایت مشتریان فراهم آوریم و بر همین اساس است که امروز بانک صادرات به حول و قوه‌الهی گسترده‌ترین شبکه بانکی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته از عمر دولت نهم نیز با توجه به محوریت عدالت‌گستری و مهروزی در قاموس دولت، استمرار شعار مشتری‌مداری را با بهره‌گیری از نوآوری و تکنولوژی دنبال کرد و با تقویت دو فاکتور «سرعت و کارآیی» گام‌های عظیمی در خدمت‌رسانی به مردم برداشته است.

وی در تبیین این دستاوردها گفت:‌ شعب سپهری بانک صادرات ایران که به ارائه خدمات به صورت آنلاین و بدون وقفه می‌پردازند، طی دو سال گذشته از ۱۴۰۰ شعبه به ۳۲۰۳ شعبه رسیده است که رشدی بیش از ۱۲۰درصد داشته و در عین حال وسیع‌ترین شبکه بانکی متصل به یکدیگر توسط بانک صادرات ایجاد شد که در خاورمیانه منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

رییس هیات‌مدیره بانک صادرات ایران ادامه داد: تعداد حساب‌های نوین والکترونیکی بانک نیز از ۵میلیون در سال ۸۴ به ۱۶میلیون و ۵۴۰هزار حساب در سال جاری رسیده است که موید تلاش بی‌وقفه پرسنل بانک صادرات و خدمات نوین این بانک است.

وی افزود: البته ما به این نیز قانع نیستیم و معتقدیم باید بانکداری الکترونیک را بیش از این توسعه داد و بانک همه جا در کنار مشتری باشد و در همین رابطه پایانه‌های فروش الکترونیکی بانک صادرات از ۶۰۰عدد در دو سال گذشته به حدود ۴۰هزار عدد افزایش یافته است و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی همکاران این تعداد به ۱۵۰هزار در پایان سال ۸۶ برسد.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به خدمات غیرحضوری و آنلاین این بانک نیز گفت: وقت مردم و هزینه‌های حمل‌ونقل و معضل ترافیک از دغدغه‌های ما بوده و برای کاهش مراجعات روزمره مردم به بانک سیستم پرداخت قبوض از طریق شماره‌تلفن ۱۵۵۳ را ایجاد کردیم و در پی آن هستیم تا استفاده‌کنندگان از سپهرکارت‌های بانک ۹۵درصد احتیاجاتشان را بدون حضور فیزیکی در شعب فراهم کنند بنابراین تعداد خودپردازهای بانک صادرات را به حدود ۱۶۰۲دستگاه افزایش داده‌ایم و نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در قالب شعب ۷۲۴ که هم‌اکنون تعداد آنها ۲۹شعبه است، این خدمات را شبانه‌روزی کنیم و درصدد هستیم تعداد این شعب را نیز به ۱۰۰شعب فعال توسعه دهیم.

دکتر برهانی سیستم اینترنت بانکینگ بانک صادرات را نیز به عنوان مهمترین خدمت الکترونیکی در کشور معرفی و تاکید کرد: از آذرماه سال گذشته تا به حال با ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی در این سیستم امکانات بسیاری را در اختیار مشتریان بانک قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به امکان تایید مبلغ چک‌های صادرشده برای پرداخت و یا عدم پرداخت آنها اشاره کرد که امکان سوءاستفاده را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.