در صورتی که دولت قصد داشته باشد تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را اجرا کند باید نرخ ارز را بالا ببرد، البته شیب این افزایش به هیچ وجه تند نخواهد بود.

دکتر کوروش پرویزیان، ‌مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد نرخ ۹۵۰ تومان تعیین شده برای دلار در بودجه سال جاری با توجه به شرایط بین‌المللی و اقتصادی مناسب است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در چند سال گذشته نرخ ارز را به صورت مدیریت شده تعیین کرده و امسال همین قاعده پیگیری شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در تشریح پیامدهای تقویت ارز در برابر ریال توضیح داد: وقتی یک ارز خارجی به عنوان مثال دلار تقویت می‌شود، فروشنده و صادر کننده ایرانی از محل فروش محصولات خود منابع بیشتری کسب می‌کند و طبیعتا این مساله بر میزان فروش و رونق کسب و کار وی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

پرویزیان افزود: در حال حاضر ارزها نسبت‌های متفاوتی در مقایسه با گذشته دارند و نرخ دلار نسبت به یورو از نسبت ۵/۱ تا ۳/۱ برخوردار است و با توجه به این نسبت‌ها دولت نرخ ۹۵۰ تومان را به صورت گلخانه‌ای و مجازی تعیین نمی‌کند و در تعیین آن محاسبات متعددی از سوی بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش‌ که تقویت دلار در برابر ریال در حال حاضر چه پیامدی دارد؟ گفت: در شرایط کلی، سیاست‌ اصلی ما باید تقویت پول ملی باشد ولی در، در نظر گرفتن این اصل باید نقطه و رقم بهینه‌ای را برای برابری ارزش دلار و ریال تعیین کرد که تمامی بازیگران اقتصاد بتوانند شرایط مناسبی را برای کسب و کار خود تجربه کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: به عقیده من آنچه از قیمت تعیین شده برای دلار یا هر ارز دیگری مهم تر است، ثبات و جلوگیری از نوسانات شدید نرخ ارز است که دولت تلاش کرده با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ارز و ریال از محل حساب ذخیره ارزی این اطمینان را برای صادرکنندگان فراهم کند که چالشی از ناحیه نوسان شدید نرخ ارز و ریال متوجه آنان نشود.