به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی بیت‌استمپ، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین صرافی بیت‌کوین، بالاترین قیمت این ارز مجازی را ۴۹ هزار دلار ثبت کرد که ارزش بازار آن را تا ۶۹/ ۹۱۲ میلیارد دلار بالا برد.

بیت‌کوین در ساعت ۸ صبح به وقت گرینویچ ۴۷هزار و ۱۴۶دلار معامله شد یعنی ۵ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته و ۲۸ درصد افزایش طی یک هفته.

 ارزش بازار ۹۰۰ میلیارد دلاری به معنای یک افزایش ۳۵۴ میلیارد دلاری در ۲۰۲۱ است. اوج قبلی ارزش بازار بیت‌کوین در هشتم فوریه و برابر با ۸۸۸ میلیارد دلار ثبت شده بود.

بیت‌کوین در حال حاضر ۶۱ درصد از کل ارزش بازار تمام ارزهای مجازی را تشکیل می‌دهد که آن هم به نوبه خود در روز جمعه به بالاترین رقم ۱۴۶۳ تریلیون دلار رسید.

 کل ارزش بازار سکه‌های مجازی ۵/ ۸۸ درصد در ۲۰۲۱ رشد کرده است. ارزش بازار این ارزهای مجازی در ابتدای ۲۰۲۱ برابر با ۷۷۶ میلیارد دلار بود.

 بیت‌کوین در حال حاضر از نظر سرمایه بازار، نهمین سرمایه بزرگ در دنیاست و هفته گذشته از فیس‌بوک و تسلا پیشی گرفته است. اگر ارزش بازار بیت‌کوین را با تولید ناخالص داخلی کشورها مقایسه کنیم، ۹۰۰ میلیارد دلار بیت‌کوین بین مکزیک (۰۴/ ۱ تریلیون دلار) و هلند (۸۸۶ میلیارد دلار) قرار دارد. بیت‌کوین همچنین از تولید ناخالص داخلی ۷۰۷ میلیارد دلاری سوئیس هم پیشی گرفته است.

ارزهای مجازی مخصوصا بیت‌کوین و اتریوم اخیرا حمایت سازمانی بیشتری کسب کرده‌اند که باعث افزایش ارزش آنها شده است.