در ۷۲ ساعت گذشته، ناحیه ۳۴,۵۰۰ دلار، به‌عنوان یک حمایت کلیدی عمل کرده است. هر بار که قیمت بیت‌کوین به این محدوده رسیده است، با احیا همراه بوده و به ۳۶,۳۰۰ دلار بازگشته است. در صورت شکستن ۳۴,۵۰۰ دلار، ۳۰,۵۰۰ دلار نزدیک‌ترین حمایت پیش روی بیت‌کوین است. این ناحیه همان جایی است که هفته گذشته (۲۲ دی) قیمت بیت‌کوین تا‌ آنجا اصلاح شد. در طول این اصلاح، ۲ میلیارد دلار قرارداد آتی لیکویید شد.

یکی از تحلیلگران مطرح بازار بیت‌کوین با نام مستعار الکس (Alex)، معتقد است که اگر بیت‌کوین به ۳۰هزار دلار سقوط کند و خریداران هم واکنش چندانی از خود نشان ندهند، احتمال رسیدن به ۲۷هزار دلار وجود دارد. او در این باره گفت: تصمیم‌گیری پروسه‌ای پویا است. هیچ چیز قطعی نیست؛ ولی به احتمال زیاد اگر قیمت به ۳۰هزار دلار برسد، با مقاومت خریداران [برای حفظ این ناحیه] مواجه خواهد شد. نقشه آن است که سوخت کافی برای خرید در کف مهیا شود. اگر ۳۰هزار دلار شکسته شود، احتمالا خرید تا‌ ۲۷هزار دلار یا تا‌ بازگشت به ۳۰هزار دلار وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از تحلیلگران با نام مستعار مین (Mayne)، می‌گوید از دست دادن حمایت ۳۳هزار دلاری، به احتمال زیاد منجر به سقوط به ۲۷هزار دلار می‌شود. او پیش از بازشدن کندل هفتگی ۱۸ ژانویه (دیروز)، در توییتر نوشت: فکر می‌کنم همینجا (۳۳هزار دلار) متوقف شویم و با یک جهش قدرتمند روز دوشنبه را شروع کنیم. اگر این ناحیه از دست برود، تا‌ ۲۷هزار دلار نه بیت‌کوین می‌شناسم و نه در عمرم اسمش را شنیده‌ام. او در ادامه با طعنه و شوخی می‌نویسد: تا‌ آن موقع بیت‌کوین کلاهبرداری است! الکس تا‌کید می‌کند که در صورت سقوط به ۲۷ هزار دلار، قیمت آلت کوین‌ها با سقوط‌هایی ۳۰ تا‌ ۵۰ درصدی همراه خواهند شد. بازار آلت کوین‌ها حجم معاملات کمتری نسبت به بیت‌کوین دارند و نقدینگی آنها هم کمتر است؛ از همین رو، در چرخه‌های نزولی، معمولا سقوط بیشتری به نسبت بیت‌کوین تجربه می‌کنند. الکس در تشریح صحبت خود گفت: اگر به هر دلیلی قیمت بیت‌کوین به ۲۷هزار دلار سقوط کند، انتظار اصلاح‌های یک‌روزه ۲۵ تا‌ ۵۰ درصدی برای آلت کوین‌ها داشته باشید. در این حالت، خرید آلت کوین‌ها گزینه بهتری از خرید بیت‌کوین است. در آن ناحیه قطعا خرید با اهرم آلت کوین‌ها بهتر از خرید بیت‌کوین با اهرم است. برندگان بازار را تشخیص دهید و وارد بازار شوید.

قیمت بیت‌کوین تا‌ به اینجا توانسته قیمت خود را احیا کند که نشانه‌ای مثبت است. از سوی دیگر، این مساله نشان‌دهنده آن است که نهنگ‌ها از وضعیت فعلی حمایت می‌کنند.

وجود خوشه حمایتی نهنگ‌ها در ۳۴,۵۰۰ دلار، نشان می‌دهد که چرا قیمت بیت‌کوین در ۴۸ ساعت گذشته در آن ناحیه حمایت شده است. در کوتاه‌مدت، حمایت کلیدی در همین ناحیه قرار دارد.