محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره چگونگی افزایش ارزش پول ملی و تثبیت آن گفت: برای تثبیت ارزش پول ملی و افزایش قدرت خرید، دولت در اولین قدم مبنای محاسباتی ارز را که ۴۲۰۰ تومان بود به ۱۱۵۰۰ تومان تغییر داده که این اتفاق تا‌ حدودی کمک به تثبیت ارزش پول ملی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله قیمت آزاد ارز که قیمت آن غیرواقع‌بینانه بود، اکنون با چنین حرکتی قیمت واقع‌بینانه خواهد شد و ارزش به پول ملی بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تک‌نرخی شدن ارز کمک می‌کند ارز نیمایی و آزاد هم پایین بیاید و همچنین دیگر شاهد نخواهیم بود قیمت ارز در کشور حرکات نوسانی داشته باشد. میرتاج‌الدینی تصریح کرد: اگر هم بتوانیم تحریم‌ها را خنثی‌سازی و ارز را هم تک‌نرخی کنیم قطعا ارزش پول ملی افزایش پیدا خواهد کرد و تقویت قدرت پول ملی جزو راهبردهای مجلس یازدهم است و این راهبرد را عملیاتی خواهد کرد. وی با بیان اینکه باید اتفاقی در سال آینده رخ دهد تا‌ دیگر شاهد کاهش پول ملی نباشیم، بیان کرد: همچنین تلاشی صورت گیرد که قیمت ارز از ابتدای سال آینده تا‌ انتهای سال یک نرخ باشد و قیمت آنچنان فراز و نشیبی نداشته باشد که این امر بسیار مهم و ارزشمند است زیرا با تثبیت قیمت ارز در کشور، ارزش پول ملی هم افزایش پیدا خواهد کرد.