هر چند برخی منابع از پیشرفت‌های جدید دارویی در مقابله با کرونا خبر داده‌اند، با این حال شمار مبتلایان به کرونا در جهان بار دیگر روندی صعودی به خود گرفته و بسیاری از کارشناسان نگران بروز موج دوم همه‌گیری به‌صورت جهانی در پاییز هستند. تاکنون بیش از ۹۶۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند و بیم افزایش محسوس شمار قربانیان با تشدید روند فعلی وجود دارد.

میکا ارستلینگ، تحلیلگر ارزهای دیجیتالی در موسسه «جی‌اس‌آر» گفت: بازار به شدت نگران خبرهای مربوط به کرونا، تنش‌های بین آمریکا و چین و زمان‌بر بودن عرضه واکسن است. صعود ارزهای امن نظیر طلا در معاملات اخیر، معامله‌گران بیت‌کوین را به این نتیجه رسانده که دارایی‌های امن در حال حاضر مقصد جذابی در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتالی هستند. در دیگر خبر بازار ارزهای دیجیتال گفته شد که بانک‌های فدرال ایالات‌متحده می‌توانند به بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به‌ویژه گردانندگان استیبل کوین‌ها خدمات ارائه کنند. به گزارش ارز دیجیتال، براساس نامه تفسیری جدید منتشرشده از سوی دفتر نظارت بر امور ارزی آمریکا، دست بانک‌های ملی این کشور برای نگهداری ارزهای ذخیره‌ای برای استیبل کوین‌ها باز می‌شود.

در بخشی از این نامه که روز گذشته منتشر شد، آمده است: بانک‌های ملی با نگهداری ذخایر استیبل کوین‌ها می‌توانند به مشتریان خود خدمات‌دهی ‌کنند.

برایان بروکس، حقوقدان فعال در دفتر نظارت بر امور ارزی ایالات‌متحده، خاطرنشان کرده است هم‌اکنون نیز خدمات‌رسانی به گردانندگان استیبل کوین‌ها از سوی بسیاری از بانک‌ها انجام می‌شود. وی می‌افزاید: بانک‌های ملی و نهادهای مالی عضو مجمع پس‌انداز فدرال در حال حاضر نیز مشارکتی فعال در حوزه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال باثبات دارند و روزانه میلیاردها دلار از تراکنش‌های آن را پردازش می‌کنند. با این حال، در این نامه تصریح شده که تسهیلات قانونی جدید، تنها شامل استیبل کوین‌هایی با پشتوانه یک‌به‌یک با ارزهای فیات می‌شود و دیگر توکن‌هایی که به سبدی از ارزها تکیه دارند (مثل ساگا یا برخی از نسخه‌های لیبرا) از تسهیلات جدید مستثنی خواهند بود.

تتر (USDT)، یک نمونه مشهور از استیبل کوین‌هایی است که دارای پشتوانه یک‌به‌یک با ارزهای فیات هستند. ارزش هر تتر برابر با یک دلار آمریکاست و آن‌طور که بنیاد تتر ادعا می‌کند ذخایر ارزی معادل با تترهای عرضه‌شده در نیویورک نگهداری می‌شود. البته بحث و جدل‌های فراوانی پیرامون عملکرد بنیاد تتر وجود دارد، از جمله اینکه این بنیاد متهم شده است که از ذخایر ارزی خود برای جبران زیان‌های بیتفینکس، صرافی خواهرخوانده خود استفاده می‌کند.

برایان بروکس، پیش‌تر مدیریت بخش حقوقی صرافی کوین بیس را برعهده داشته و به‌تازگی بر کرسی ریاست دفتر نظارت بر امور ارزی ایالات‌متحده تکیه زده است. وی به‌دلیل همین پس‌زمینه، درصدد است تا در نهاد متبوع خود، زمینه را برای گسترش نقش ارزهای دیجیتال در نظام بانکی آمریکا فراهم کند. پیش‌تر نیز در ماه ژوئیه (تیر)، دفتر نظارت بر امور ارزی با صدور بخشنامه‌ای از موافقت خود با ورود بانک‌های فدرال به حوزه ارائه خدمات امانتداری دارایی‌های رمزینه خبر داده بود.