به گزارش «ایسنا» به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه ژوئن به سه تریلیون و ۳۲۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار رسیده است. میزان هزینه مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه ژوئن ۱۰ هزار و ۷۱ دلار اندازه‌گیری شده است. از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه ژوئن به یک تریلیون و ۶۲۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات‌ها بر درآمد شرکت‌های آمریکایی ۲۱۵ میلیارد و ۲۸۱ میلیون دلار بوده است.

در ماه ژوئن، بدهی دولت آمریکا یک تریلیون و ۱۸۵ میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی‌های دولت این کشور معادل ۳۵۹۵ دلار بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به ژوئن به ۱۹ تریلیون و ۹۷۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون دلار رسیده که به این ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۲۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۵۵ نفر است که از این تعداد، ۱۳۷ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۴۰۷ نفر در بازار کار مشارکت داشته‌اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان ماه ژوئن معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۸ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۰۷ میلیون و ۳۲۱ هزار شغل و بخش دولتی ۲۳ میلیون و ۹۰۹ هزار شغل بوده است. همچنین هفت میلیون و ۹۱۶ هزار آمریکایی نیز خوداشتغال بوده‌اند.

از بین کل شاغلان آمریکایی، ۱۱۶ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر به‌صورت تمام وقت و ۲۰ میلیون و ۸۶۴ هزار نفربه‌صورت پاره وقت مشغول به کار بوده‌اند.

تا پایان ماه ژوئن متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۳ هزار و ۳۴۷ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۴ هزار و ۱۶۱ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه ژوئن بیش از ۳۶ میلیون ‌آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده‌اند، ۱۸ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۱۷ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته‌اند.