هادی ابوی در گفت‌وگو با «ایسنا» با تشریح جزئیات دیدار شب گذشته جمعی از کارگران و تولیدکنندگان با رئیس قوه‌قضائیه در هفته کارگر اظهار کرد: در این جلسه تعدادی از مدیران کارخانه‌ها و تولیدکنندگان صحبت کردند. نمایندگان کارگران هپکو و هفت‌تپه نیز حضور داشتند و مطالب خود را مطرح و از حل نشدن مشکلات کارخانه صحبت کردند که ایشان دستور دادند جلسه‌ای با دعوت از وزیر صنعت و مسوولان مربوطه و نمایندگان کارگری این دو شرکت برگزار شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مواردی را در خصوص وضع معیشت و امنیت شغلی کارگران مطرح و اعلام کردیم که حقوق و درآمد کارگران کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و اگر برای بهبود معیشت کارگران فکری نشود مشکلات و بزهکاری‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مصوبه دستمزد سال ۱۳۹۹ را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: با توجه به آنکه امسال مصوبه دستمزد مغایر با ماده ۴۱ قانون کار بود و بدون جلب نظر و رضایت گروه کارگری امضا شد، ‌شکایتی را در دیوان عدالت اداری به ثبت رساندیم و در جلسه دیشب از رئیس قوه‌قضائیه درخواست کردیم با توجه به آنکه این مصوبه به نیمی از جمعیت کشور وابسته است و روند تعیین دستمزد خلاف ماده ۴۱ قانون کار بوده و تخلف صورت گرفته است، خارج از نوبت رسیدگی شود؛ چراکه شاید ماه‌ها طول بکشد تا کارگران به حق قانونی خود برسند و ما کارگران را به خویشتن‌داری دعوت کردیم.

ابوی ادامه داد: در این جلسه آقای درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم حضور داشتند و رئیس قوه‌قضائیه پس از شنیدن صحبت‌ها به ایشان دستور دادند هرچه سریع‌تر جلسه‌ای در مدت زمان محدود و نهایتا ظرف یک هفته تا ۱۰ روز با حضور اعضای شورای عالی کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شود و مصوبه دستمزد ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گیرد.

وی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست را توجه به کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا به‌ویژه کارگران بخش‌های صنعتی و خدماتی و صنوف عنوان کرد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان با اشاره به حضور رئیس اتاق تعاون ایران در این دیدار اظهار کرد: در حوزه واگذاری‌ کارخانه‌ها و سهام شرکت‌ها پیشنهاد کردیم با توجه به ایراداتی که نسبت به روند واگذاری‌ها و فروش ارزان این شرکت‌ها وارد می‌شود، سهام بنگاه‌ها و کارخانه‌ها در قالب شرکت‌های سهامی عام به خود کارگران واگذار شود. اگر کارگران در واگذاری‌ها شریک و در قالب تعاونی‌های سهامی عام سهامدار شوند، هم در بهره‌وری کارخانه و هم در آینده شغلی کارگران موثر است.